اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ریز و درشت فولاد-العین؛ از جدال نابرابر تا بی‌مهری سیما با سرخپوشان

تیم فوتبال فولاد خوزستان، امشب به عنوان نخستین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف حریف اماراتی خود خواهد رفت.

ریز و درشت فولاد-العین؛ از جدال نابرابر تا بی‌مهری سیما با سرخپوشان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رقابت‌هایی که در مرحله پلی‌آف هر آوردگاه برگزار می‌شود به طور طبیعی سختی و صعوبت خاص خود را دارند، حال اینکه دو تیم در شرایطی نابرابر به لحاظ امکانات سخت افزاری، وضعیت مالی و پتانسیل فنی در حیطه بازیکن و کادر فنی به مصاف هم خواهند رفت.

بدون شک تجربه العین در آسیا بر فولادمردان چربش دارد و این تیم با استفاده از پیشینه خود در این رقابت‌ها، همچنین میزبانی از فولاد در یک کشور عربی، دارای برگ برنده بیشتری نسبت به رقیب ایرانی خود خواهد بود، اما تیم های ایرانی خصوصیاتی برجسته در خود دارد که فلسفه وجودی آنها را در فوتبال قاره کهن مجزا می‌کند.

 

تیم‌های ایرانی هیچگاه از پیش بازنده نبودند و این می تواند فولاد را در تقابل با  العین امارات یک حریف قَدَر و سرسخت جلوه دهد، فولاد در صورتی که بتواند بازیکنان شاخص و تأثیرگذار العین را در دیدار امشب مهار کند، می‌تواند با اتکا به ستارگان فرصت طلب خود، بر سد محکم اماراتی امشب چیره شود.

این چهارمین حضور فولاد در آسیا و نخستین تجربه پلی آف، این باشگاه به شمار می‌رود، در سه برهه پیشین، فولاد به عنوان قهرمان ایران و به صورت مستقیم گام به این رقابت‌ها گذاشت.

این تیم در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد که در دوره حضور خود موفق به صعود از گروه خود نشد. قرمزپوشان دیار کارون، پیش از این یک بار  بدون شکست از دور مقدماتی صعود  و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند که در این مرحله توسط السد قطر با جام خداحافظی کردند.

 فولاد سال پس از این حضور، در نمود دیگر خود نتوانست به فروغ اولیه دست پیدا کند و در سال ۲۰۱۴ با قرار گرفتن در رده سوم گروه خود، از دور رقابت‌ها کنار رفت، فولاد در طی ۲۰ بازی که در قالب لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته است، تا کنون با رقبای اماراتی مواجه نشده است.

شاگردان نکونام در حالی امشب مقابل العین امارات صف‌آرایی خواهند کرد که در ۶ بازی گذشته خود در لیگ برتر با دو برد، ۳ تساوی و یک باخت به ۹ امتیاز رسیده‌اند.

تیم اماراتی نیز این روزها شرایط خوبی ندارد و در رده‌بندی جدول لیگ در رده ششم قرار گرفته است. این تیم در دو ماه اخیر نتایج خوبی را کسب نکرده و از تمام رقابت‌های داخلی برای کسب جام کنار رفته است.

در همین زمینه سایت «اسپورت» امارات به معرفی لشکر غایبان العین در این بازی پرداخت. طبق اعلام این رسانه اماراتی العین با ۹ غایب به مصاف فولاد می رود. همچنین با نگاه به لیست العین متوجه می‌شویم که غالب بازیکنان تیم اماراتی از شاخص سنی بسیار جوان و پایینی برخوردار است.

دیدار امشب این تیم مقابل نماینده امارات در کشور عربستان بنا بر دلایلی نامعلوم از سیما پخش نخواهد شد که همین امر، موجب انتقاد کاروان فولاد و علاقه‌مندان به فوتبال و تیم فولاد شده است. تا جایی که مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در این خصوص عنوان کرد که فولاد هم نماینده ایران است؛ امیدوارم صدا و سیما تبعیض قائل نشود و بازی ما را هم پخش کند.

 

دیدار دو تیم فولاد ایران و العین امارات روز ۲۱ فروردین ماه در ورزشگاه مرسول پارک شهر ریاض برگزار خواهد شد.

ابتدا قرار بود این دیدار روز ۱۸ فروردین برگزار شود اما ای‌اف‌سی تاریخ بازی را ۲۲ فروردین اعلام کرد و حال با درخواست دو باشگاه به دلیل نزدیکی بازی پلی‌آف به بازی ‌های گروهی تاریخ بازی یک روز به عقب کشیده شد تا تیمی که صعود می‌کند بتواند استراحت بیشتری داشته باشد، تیم برنده دیدار پلی‌اف در نخستین نبرد خود باید برابر السد قطر و شاگردان ژاوی قرار بگیرد.

برنده دیدار پلی‌اف با تیم‌های السد قطر، الوحدات اردن و النصر عربستان همگروه خواهد شد و تمام بازی‌های گروه در دو ورزشگاه مرسول پارک و ملک فهد در شهر ریاض عربستان بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

این دیدار به صورت زنده و مستقیم از طریق دو وبگاه پخش اینترنتی پوشش داده خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول