اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جنگنده میگ روسی هواپیمای شناسایی آمریکا را رهگیری کرد

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه از رهگیری یک هواپیمای شناسایی «آرسی-135» آمریکا بر فراز اقیانوس آرام توسط جنگنده «میگ-31» و جلوگیری از نقض حریم هوایی خود خبر داد.

جنگنده میگ روسی هواپیمای شناسایی آمریکا را رهگیری کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد یک فروند جنگده «میگ-۳۱» این کشور برای رهگیری یک هواپیمای شناسایی بوئینگ «آرسی-۱۳۵» آمریکا بر فراز اقیانوس آرام بلند شد.

 

 

 

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از نقض مرزهای روسیه، یک جنگنده میگ-۳۱ متعلق به نیروهای پدافند هوایی منطقه نظامی شرقی به هوا برخاست. خدمه جنگنده روسی هدف هوایی را یک هواپیمای شناسایی استراتژیک آرسی-۱۳۵ متعلق به نیروی هوایی آمریکا شناسایی و آن را بر فراز اقیانوس آرام همراهی کردند.

طبق این بیانیه بعد از همراهی هواپیمای متجاوز آمریکایی در مرز شرق دور، جنگنده روسی به پایگاه خود بازگشت.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه افزود: پرواز جنگنده روسی کاملاً منطبق با قوانین بین‌المللی در استفاده از حریم هوایی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، هواپیماهای ناتو در پایان سال گذشته فعالیت‌های شناسایی خود را نزدیک مرز روسیه تشدید کردند. مسکو هشدار داده که چنین پروازهای منظمی از سوی هواپیماهای جنگی آمریکا و ناتو خطر تشدید تصادفی شرایط را ایجاد می‌کند.

مرکز کنترل دفاع ملی وزارت دفاع روسیه چهارشنبه هم از رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی نروژ نزدیک مرزهای خود در دریای «بارنتس» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه، جنگنده میگ -۳۱ متعلق به ناوگان دفاع هوایی شمالی روسیه پس از اطلاع از نزدیک شدن یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی نروژ  به حریم  روسیه در دریای بارنتس، با انجام پروازی سریع این هواپیما را به موقع رهگیری کرد.

میگ-۳۱ یک هواپیمای رهگیر مافوق صوت است. میگ-۳۱ تواناترین هواپیمای رهگیر دفاع هوایی روس‌هاست که قابلیت درگیری هم‌زمان با چندین هدف را دارد. رادار نیرومند «زاسلون اس‌بی‌آی-۱۶» مهمترین عامل تاثیرگذاری این جنگنده است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول