اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تولد ۵۷ نوزاد در اسدآباد/ افتتاح مرکز دندانپزشکی شبانه‌روزی

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد از تولد ۵۷ نوزاد ایام نوروز در اسدآباد خبر داد و گفت: ۲۶ هزار و ۶۳۴ بیمار نیز در این ایام به بیمارستان شهرستان مراجعه کرده‌اند.

تولد ۵۷ نوزاد در اسدآباد/ افتتاح مرکز دندانپزشکی شبانه‌روزی

ایرج صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اقدامات معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در طرح سلامت نوروزی اظهار کرد: در این ایام هماهنگی لازم برای حضور متخصص جراحی در روزهای فاقد آنکال جراحی و جذب دستیار سال آخر رادیولوژی نسبت به پوشش ایام تعطیلات انجام شد.

وی با اشاره به تنظیم برنامه حضور و آنکالی ستاد معاونت درمان گفت: بازدیدهای متعدد از آرایشگاه‌های زنانه سطح شهر و بررسی فعالیت‌هایی که دخالت در امر درمان محسوب می‌شد و نیز ارجاع دو مرکز متخلف به واحد حقوقی دانشکده برای پیگیری قضایی از جمله اقدامات بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با اشاره به مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با سازمان نظام پزشکی در فعالیت مراکز و مطب‌های خصوصی در ایام نوروز افزود: مرکز دندانپزشکی شبانه‌روزی با هماهنگی معاونت بهداشت در مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۲ راه‌اندازی شد.

وی به بازدیدهای صورت گرفته از بخش‌های مختلف بیمارستان، مطب‌ها و عطاری‌های سطح شهر در بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: یک مرکز دندانسازی فاقد مجوز پلمب شد.

صالحی با اشاره به بازدیدهای منظم از مطب‌ها و مراکز خصوصی در ایام نوروز عنوان کرد: در این ایام هماهنگی لازم برای تزریق واکسن برای پرسنل و بازدید منظم و مستمر از آزمایشگاههای سطح شهر و بیمارستان انجام شد.

وی به فعالیت درمانگاه و کلینیک ویژه شهرستان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تریاژ، تهیه لیست کادر پرستاری آنکال برای حضور در مواقع بحرانی، نظارت سوپروایزر بالینی بر ویزیت روزانه، تعیین تکلیف سریع بیماران، برنامه آنکالی پزشکان و سایر گروه‌ها، پاراکلینیک، پشتیبانی، بیمه و مددکاری و گزارش موارد خاص در اسرع وقت مورد توجه بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد از ارائه خدمات به ۳۱ مصدوم تصادفی ایام نوروز خبر داد و افزود: به ۷۴ بیمار غیر تصادفی، ۱۰ بیمار قلبی و ۱۰ بیمار تنفسی خدمات ارائه شد.

وی از درمان دو بیمار در محل تصادف خبر داد و با بیان اینکه ۲۲ بیمار در محل غیر تصادفی درمان شدند که خوشبختانه فوتی تصادفی هم نداشتیم گفت: تعداد مراجعین به بیمارستان ۲۶ هزار و ۶۳۴ نفر بودند و تعداد مراجعین اورژانس بیمارستان ۸ هزار و  ۴۰۱ نفر؛ ضمن اینکه در ایام نوروز ۱۰ هزار و ۳۶۳ مورد ویزیت پزشک متخصص و عمومی انجام شد و ۳۶۳  بیمار بستری نیز خدمات دریافت کردند.

صالحی تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه را ۴۱ نفر عنوان کرد و با بیان اینکه تعداد افراد بستری در بخش‌های عادی ۳۲۲ نفر بودند افزود: ۳۸ مورد عمل جراحی اورژانسی، ۶۶ مورد عمل جراحی غیر اورژانسی؛ ۷ مورد احیای قلبی ریوی موفق و ۲۷ اعزام بین بیمارستانی انجام شد.

وی در پایان تعداد موالید ایام نوروز را ۵۷ نوزاد دانست که ۳۷ مورد به صورت طبیعی و ۲۰ مورد سزارین بوده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول