اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

داخلی‌سازی در صنعت سمنان/ تبدیل ۳۸ میلیون دلار کالای وارداتی به ساخت ایران

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تعمیق فعالیت‌ها در صنعت استان با رویکرد توسعه و افزایش داخلی‌سازی، افزایش عمق ساخت داخل و کاهش ارزبری خبر داد.

داخلی‌سازی در صنعت سمنان/ تبدیل ۳۸ میلیون دلار کالای وارداتی به ساخت ایران

فرامرز محبوبی به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده بود، با تلاش و همت ۱۲ واحد تولیدی استان و با اجرای برنامه تعمیق داخلی‌سازی در صنعت و جایگزینی واردات، ۳۸ میلیون دلار از محصولاتی که در سال‌های گذشته از طریق واردات تأمین می‌شد، به ساخت داخل تبدیل و از ورود آن و خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

وی با اشاره به عمده محصولاتی که به ساخت داخل تبدیل شدند، تصریح کرد: این محصولات شامل نخ پنبه‌ای ظریف، پارچه جین، انواع سنسور، سیستم تهویه مطبوع خودرو، انواع موتور هود، تخته فیبر با چگالی متوسط از چوب (MDF)، شیر خشک، کاتالیست، مصنوعات کوچک‌مقیاس غیرالکترونیکی، ریخته‌گری قطعات فولادی به روش دقیق، ژئوکامپوزیت از ژئوتکستایل است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این برنامه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور در این شرایط سخت جنگ اقتصادی، موجب رونق واحدهای تولیدی و حفظ و افزایش اشتغال در این واحدها خواهد شد.

محبوبی با اشاره به برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در توسعه ساخت داخل گفت: این سازمان در سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده است، با پشتیبانی از واحدها و رفع موانع موجود و با تلاش مضاعف واحدهای تولیدی، این برنامه را به جد پیگیری و اجرایی خواهد کرد و برنامه‌ریزی شده است این رقم بالغ بر ۵۰ میلیون دلار برسد.

او اظهار کرد: با توجه به توانمندی و دانش واحدهای تولیدی مستقر در استان می‌توان تا حد زیادی از نیاز ارزی کشور را کاهش داد که لازمه آن، شناسایی نیازمندی‌ها و توانمندی‌هاست.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: وزارت صمت با راه‌اندازی سامانه توانیران به دنبال این مأموریت است که از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان درخواست می‌شود با مراجعه به این سامانه به نشانی www.tavaniran.ir نسبت به ورود و ثبت‌نام دقیق توانمندی‌ها و نیازمندی‌های خود اقدام کنند.

محبوبی با بیان اینکه یکی از راه‌های شناسایی داخلی بودن یک محصول مراجعه به این سامانه است، افزود: در صورتی که یک تولیدکننده اطلاعات محصولات تولیدی خود را در این سامانه ثبت کند، همکاران ما در سازمان صمت در زمان تأیید ثبت سفارش با مراجعه به این سامانه و با مشاهده اینکه این کالا با مشخصات اعلام‌شده ساخت داخل دارد، از تأیید ثبت سفارش و واردات آن جلوگیری می‌کنند و این به نفع تولیدکنندگان داخلی است.

انتهای پیام/۷۴۰۳۰/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول