اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام دفتر اردوغان: یونان به تروریست‌ها پناه می‌دهد

«فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه ضمن انتشار یک فیلم در صفحه توییتری خود اعلام کرد که یونان به سازمان‌های تروریستی شامل «پ‌ک‌ک» پناه می‌دهد.

مقام دفتر اردوغان: یونان به تروریست‌ها پناه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری ترکیه، یونان پناهگاه سازمان‌های تروریستی شامل پ‌ک‌ک شده و آنها از این کشور برای حملات علیه ترکیه توطئه می‌کنند.

«فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در صفحه توییتری خود اعلام کرد که یونان به پناهگاه گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

این مقام ارشد دفتر رجب طیب اردوغان نوشت: «یونان به سازمان‌های تروریستی شامل پ‌ک‌ک پناه می‌دهد. تروریست‌ها از یک به ظاهر اردوگاه پناهندگان در درون اتحادیه اروپا برای انجام حملات شامل حملات انتحاری علیه ترکیه که متحد عضو ناتو است، توطئه می‌کنند».

مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه سپس اتهام‌زنی مقام‌های این کشور به یونان درباره بی‌توجهی آتن به وضعیت مهاجران و پناهندگان در دریای اژه و کشته شدن آنها را تکرار کرد.

فخرالدین آلتون نوشت: «(اقدام یونان در پناه دادن به تروریست‌ها در اردوگاه‌ مهاجران) در حالی انجام شده است که پناهندگان واقعی در دریای اژه برای مرگ رها شده‌اند».

وی از کشورهای غربی عضو ناتو خواست از ترکیه در جنگ با تروریسم حمایت کنند و افزود: «زمان آن فرا رسیده که به مصونیت یونان پایان داده شود».

مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه به همراه این توییت خود فیلمی درباره مقابله این کشور با گروه‌های تروریستی شامل پ‌ک‌ک، داعش و اعضای سازمان وابسته به «فتح‌الله گولن» منتشر کرد؛ سازمانی که آنکارا آن را تروریستی و عامل اصلی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ خوانده است.

به رغم عضویت ترکیه و یونان در ناتو، روابط آنها طی دهه‌های اخیر بر سر مسائل مربوط به قبرس، اختلافات ارضی در دریای اژه و شرق مدیترانه روابط پر فراز و نشیب بوده و این اختلافات هر از چند گاهی، بسیار پر تنش شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول