اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مدیریت کرونا با برنامه‌ریزی اصولی امکان‌پذیر است/ رئیس‌جمهور باید پاسخگوی وضعیت موجود باشد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد مقابله با کرونا و مسوولان مربوطه می‌توانستند با اعمال بخش‌نامه‌های محکم و روان و ایجاد محدودیت‌های خاص، طی تعطیلات نوروزی و ایام عید محدودیت‌های کرونایی را مدیریت کنند و باید رئیس جمهور پاسخگوی وضعیت فعلی باشد.

مدیریت کرونا با برنامه‌ریزی اصولی امکان‌پذیر است/ رئیس‌جمهور باید پاسخگوی وضعیت موجود باشد

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور و آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا و مسوولان مربوطه می‌توانستند با اعمال بخش‌نامه‌های محکم و روان و ایجاد محدودیت‌های خاص، طی تعطیلات نوروزی و ایام عید محدودیت‌های کرونایی را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه عادی انگاری و بی‌توجهی مردم و بی‌تدبیری دولت عامل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و وضعیت قرمز کرونایی در کشور شد، عنوان کرد: رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد ملی مقابله با کرونا، باید در خصوص وضعیت موجود پاسخگو باشد.

ذاکر عنوان کرد: همگی عوامل موجود دست‌به دست هم داد و باعث آغاز خیز چهارم کرونا در کشور و بروز مشکلات عدیده در سطح جامعه شد و بسیاری از این مشکلات که به صورت جانی و مالی بوده است، جبران ناپذیر خواهد بود.

وی در خصوص عدم تاثیرگذاری کافی تصمیمات ستاد ملی کرونا، بیان کرد: به لحاظ سست بودن عملکرد گذشته، تذکرات و اقدامات هم نتیجه بخش نشده است.

این مقام مسوول به ابتلای خود به کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵ روز است که در بستر بیماری و قرنطینه خانگی به سر می‌برم و از نزدیک شاهد هستم که وقتی خانواده‌ای گرفتار کرونا می‌شوند، چقدر از لحاظ روحی، اقتصادی در مشکل هستند و ما نتوانستیم آثار کرونا را از طریق رسانه‌ها در جامعه و زندگی مردم به درستی نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای قبل از ایام نوروز، ستاد مقابله با کرونا به طور مداوم هشدارهای لازم در خصوص رعایت پروتکل‌ها و اجتناب از حضور در اجتماعات، مسافرت و متوقف کردن ترددها داده بود، اذعان کرد: اما در عمل این اتفاق نیفتاد و من به عنوان فردی که در کمیسیون اجتماعی فعالیت دارم، شاهد بودم هیچ محدودیت خاصی برای جلوگیری از اجتماع مردم انجام نشده و مردم به راحتی در بازارها مشغول خرید و یا مسافرت‌های نوروزی بودند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعمال جریمه به تنهایی نمی‌تواند عامل بازدارنده باشد، خاطرنشان کرد: اعمال جریمه نقدی به هیچ عنوان بازدارنده نیست چرا که سالهای سال است که با اعمال جریمه نقدی نتوانسته‌ایم عده‌ای از مردم را برای عدم تخلف در حین رانندگی متقاعد کنیم  و برای این افراد جریمه نقدی عامل بازدارنده از تخلف نبوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول