اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افزایش ابتلای خانوادگی به کووید 19

متاسفانه در روزهای اخیر شاهد ابتلا افراد به ویروس کرونا به‌صورت خانوادگی هستیم، در صورت ابتلا هریک از اعضای خانواده موارد قرنطینه خانگی و مراعات بهداشت فردی باید جدی بگیرید.

افزایش ابتلای خانوادگی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس، از شروع پاندومی بیماری کووید 19 یا همان کرونا در جهان بیش از یکسال می‌گذرد و همچنان اکثر نقاط این کره خاکی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با وجود تمام اقدامات و تدابیر بهداشتی کشورها علیه این بیماری همچنان روزانه تعدادی از مردم جهان به‌دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

طی ماه‌های اخیر تا حدودی میزان آمار به کرونا در ایران نیز کاهش یافته بود اما با توجه به فرا رسیدن سال جدید و مسافرت‌های داخلی و خارجی که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی تنها « از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز ۵ هزار و ۹۰۴ مسافر و تعداد ۶ هزار و ۸۶۳ کامیون تردد کردند» و « تردد ۱۳ میلیون و ۹۰۸ هزار خودرو از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در محورهای مختلف استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۴درصد افزایش داشته».

  حضور مردم در صفوف فشرده خرید برخی اقلام و کالاها، به حدی بوده که وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد: همانگونه که در مکاتبات قبل یادآور شدم، پیش‌بینی از ارتفاع موج جدید سنگین‌تر و حجیم‌تر از امواج قبلی است. آنچه همکارانم در روزهای اخیر از موارد بستری می‌بینند ناشی از بی‌توجهی‌های قبل از سفرها به‌خصوص بازارهای شلوغ، صف‌های طولانی و درهم فشرده مرغ و غیره است و افزایش تصاعدی موارد سرپائی حاکی از اثرات سفرهای نوروزیست که از روزهای آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم.

حال شرایط بنا بر پیش‌بینی‌ها پس از نیمه اول فروردین ماه شاهد تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرها از آبی به زرد، نارنجی و قرمز به‌خصوص در آذربایجان‌شرقی و تبریز بودیم، به‌طوریکه فرماندار تبریز با اعلام وضعیت اضطراری در تبریز، گفت: شهرستان تبریز در وضعیت قرمز قرار دارد و دستورالعمل شرایط قرمز را با جدیت اجرا خواهیم کرد.

گذشته از این موضوع شرایط به قدری ناگوار شده که هر روز شاهد افزایش این بیماری یا همان آغاز موج چهارم کرونا در کشور هستیم و به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بنا بر گفته حسینقلی‌زاده کارشناس فوریت‌های پزشکی و فعال رسانه‌ای در روزهای اخیر متاسفانه شاهد ابتلا افراد به ویروس کرونا به‌صورت خانوادگی هستیم به‌طوریکه در صورت ابتلای یک نفر از اعضای خانواده دیگر اعضای خانواده نیز درگیر این بیماری می شوند.

در صورت ابتلا هریک از اعضای خانواده موارد قرنطینه خانگی و مراعات بهداشت فردی باید جدی گرفته شده و تنها فردی که می تواند گره گشای این بیماری باشد تنها خودمان هستیم.

نگارنده:علی‌سلیمی

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول