اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هماهنگ‌کننده مرزی کاخ سفید در میانه بحران پناهجویان از سمت خود کنار می‌رود

دستیار ویژه رئیس‌جمهور و هماهنگ کننده مرزهای جنوب غربی آمریکا در حالی که دولت بایدن با بحران در این مرزها مواجه است، قصد دارد تا پایان ماه میلادی جاری کناره‌گیری کند.

هماهنگ‌کننده مرزی کاخ سفید در میانه بحران پناهجویان از سمت خود کنار می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «روبرتا اس. جاکوبسون» سفیر سابق آمریکا در مکزیک که در دولت بایدن به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور و هماهنگ‌کننده مرزهای جنوب غربی منصوب شده بود، اواخر ماه میلادی جاری (آوریل) از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد؛ این در حالی است که دولت بایدن با بحران در این مرزها و موج مهاجرانی که قصد ورود به این کشور را دارند مواجه است.

او هنگام اعلام این تصمیم، گفت که انتصاب وی به عنوان دستیار ویژه و هماهنگ کننده مرزی در کاخ سفید قرار بوده ۱۰۰ روزه باشد که این مهلت پایان آوریل به اتمام می‌رسد.

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، زمان ترک دولت از سوی او ضربه زننده است زیرا در میانه تلاش‌های واشنگتن برای کاستن از روند مهاجرت از هندوراس، گواتمالا و السالوادور اتفاق می‌افتد. او هنگام انتصاب، قرار بود تلاش‌ها در این زمینه را هدایت کند.

منتقدان جمهوری‌خواه سیاست مهاجرتی بایدن می‌گویند تصمیم وی برای تغییر سریع بسیاری از سیاست‌های سختگیرانه دوران ترامپ در ۱۰۰ روز اول دولت، موج جدیدی از مهاجرت از آمریکای مرکزی را در پی داشته است.

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌های سختگیرانه برای پناهجویان بسیار شدت داشت و اخبار زیادی از بازداشت کودکان مهاجر و قراردادن آنها در شرایط نامناسب منتشر می‌شد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود. 

علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

در حال حاضر بیش از نوزده هزار پناهجو در کمپ‌های مرزی مختلف در شرایط نامناسبی نگه‌داری می‌شوند. طی ماه‌های اخیر و پس از تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص کاهش محدودیت‌های مهاجرتی، شمار بسیار بالایی از پناهجویان به سمت مرزهای این کشور حرکت کرده‌اند. فقط در کمپ دانا که به صورت مجموعه‌ای از چادرهای بزرگ ساخته شده است، بیش از چهار هزار پناهجو اسکان داده شده‌اند.

چندی پیش شماری از سناتورهای آمریکایی از مرکز پناهجویان شهر دانا بازدید و تصاویر تکان‌دهنده‌ای از نحوه نگه‌داری پناهجویان منتشر کردند.

با افزایش فشارها و انتقادات از نحوه نگه‌داری پناهجویان در کمپ‌های مرزی، دو خبرنگار آمریکایی توانستند وارد کمپ شهر دانا شده و از وضعیت آن گزارشی منتشر کنند.

خبرنگار آسوشیتدپرس پس از دیدار از این کمپ گزارش کرد، در ساختمانی به مساحت کمتر از سیصد متر مربع که برای نگه‌داری ۲۵۰ نفر طراحی شده است، بیش از ۴۱۰۰ پناهجو جای داده شده‌اند که اکثر آن‌ها را خانواده‌ها و کودکان تشکیل می‌دهند.

اخیراً هم در گزارشی اعلام شد که دولت  بایدن در نظر دارد پروژه جنجالی و انتقادبرانگیز ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا را ادامه دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول