اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آمادگی برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت حضوری در کرمانشاه/ تابع تصمیمات ستاد استانی کرونا هستیم

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت مدارس استان در شرایط قرمز و نارنجی کاملا مجازی است، گفت: تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا هستیم.

آمادگی برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت حضوری در کرمانشاه/ تابع تصمیمات ستاد استانی کرونا هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه امروز در جمع اصحاب رسانه، با توجه به وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در خصوص شرایط درسی دانش‌آموزان، اظهار داشت: تمام سعی ما این است که فرصت‌ها تباه نشود و آسیبی به شبکه‌های آموزشی و آموزش وارد نشود.

وی تصریح کرد: در همین راستا تقریبا یک‌ماه بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا، شبکه دانش‌آموزی شاد راه‌اندازی شد تقریبا یک ماه بعد از شیوع ویروس کرونا از طریق شبکه دانش‌آموزشی شاد برنامه آموزشی تولید شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: شبکه شاد با وجود کاستی‌های موجود بزرگترین اپلیکیشن کشور است که به بیشترین کاربران خدمات ارائه می‌دهد.

فعالیت مدارس کرمانشاه در شرایط قرمز و نارنجی کاملا مجازی خواهد بود

وی در خصوص فعالیت آموزش و پرورش در شرایط مختلف، گفت: در وضعیت  قرمز و نارنجی کرونایی که هم‌اکنون شهرستان‌های استان در آن قرار دارند فعالیت آموزش و پرورش فقط به صورت غیرضروری و مجازی خواهد بود.

یزدان‌پناه اضافه کرد: فعالیت در حوزه اداری هم براساس تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا است یعنی در وضعیت قرمز با یک‌سوم همکاران در حوزه اداری و در وضعیت نارنجی ۵۰ درصد از همکاران حضور دارند و مابقی با دورکاری مشغول خدمت خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت دانش آموزان کلاس اول و دوم، تصریح کرد: فکر می‌کردیم شرایط به سمت بهتری هدایت شود تا بتوانیم در اواخر فروردین‌ماه و اردیهشت‌ماه با هماهنگی خانواده ها و ستاد استانی کرونا، دانش‌آموزان پایه اول و دوم را به سمت مدرسه هدایت کنیم تا بخشی از کمبودها جبران شود، اما تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا هستیم و فعلا آموزش از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم در زمان باقی‌مانده از فروردین، اردیبهشت و خرداد این معضل را حل کنیم به احتمال خیلی زیاد وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی ستاد ملی کرونا برای سال تحصیلی جدید حتما تصمیمیاتی اتخاذ خواهد کرد در همان پایان مردادماه و اوایل شهریورماه کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان کلاس اول و دوم و دیگر پایه‌ها برگزار کند و از آبان‌ماه سال تحصیلی جدید شروع شود، البته همه این موارد بستگی دارد به تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا دارد.

یزدان‌پناه درباره برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، گفت: در هر شرایطی آمادگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی در کلاس دوازدهم و نهم را داریم، البته اگر هم نشد، آمادگی برای برگزاری آزمون به شکل مجازی و غیرحضوری هم وجود دارد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف به‌زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول