اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

قاهره گفت‌وگوها با ترکیه را به حالت تعلیق درآورد

برخی منابع گزارش دادند که قاهره گفت‌وگو‌های مربوط به عادی‌سازی روابط با ترکیه را به دلیل پاره‌ای اختلافات به تعلیق درآورد.

قاهره گفت‌وگوها با ترکیه را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت مصر در اعتراض به وقت‌کشی ترکیه در اجرای مطالبات قاهره در خصوص رهبران اخوان‌المسلمین و خارج کردن مزدوران ترکیه از لیبی، گفت‌وگوهای مربوط به عادی‌سازی روابط با ترکیه را تعلیق کرد.

شبکه سعودی العربیه گزارش کرد که گفت‌وگوهای قاهره و آنکارا تا زمان اجرای خواسته‌های مصر در سریع‌ترین زمان ممکن، به تعویق افتاده و مصر به ترکیه ابلاغ کرده که هر چه سریع‌تر اقداماتی علیه کانال‌های وابسته به اخوان‌المسلمین انجام دهد.

منابع عربی همچنین گفتند که آنکارا از قاهره درخواست مهلت بیشتر برای خروج مستشاران نظامی و عناصر وابسته به ترکیه از لیبی کرده حال آنکه قاهره بر ضرورت خروج فوری این عناصر از لیبی تأکید کرده است.

بنابراین گزارش، آنکارا تا حدودی فعالیت‌های اخوان‌المسلمین را تعلیق کرده اما قاهره خواستار اجرای اقدامی دائمی و تحویل «یحیی موسی» و «علاء السماحی» است و ترکیه نیز در پاسخ گفته‌ است که نیاز به زمان دارد.

به گفته منابع مذکور، ترکیه خواستار اجرای تدریجی مطالبات مصر است اما قاهره می‌خواهد همه این مطالبات طی دو مرحله صورت گیرد و در حال حاضر نیز اختلافات دو طرف بر سر سرعت اجرای اقدامات علیه گروه اخوان‌المسلمین است.

این منابع همچنین گفتند که مصر درخواست آنکارا برای برگزاری نشستی در قاهره پیش از پایان آوریل را نپذیرفته و بر ضرورت خروج نظامیان ترکیه از کشورهای عربی و احترام به حاکمیت این کشورها تأکید کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، ترکیه با ارسال پیامی به قاهره تأکید کرده اعطای تابعیت به اعضای اخوان‌المسلمین را به تعلیق درآورده است اما قاهره گفته که این اقدامات کافی نیست و بایستی عناصری را که در صفوف داعش جنگ کرده و پس از بازگشت از سوریه تابعیت ترکیه گرفته‌اند، تحویل دهد.  

قاهره همچنین توقف برگزاری هر گونه نشست‌های سیاسی رهبران اخوان‌المسلمین در ترکیه با مسئولان امنیتی ترکیه را درخواست کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول