اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

قالیباف: موفق نبودن در برخی مسائل به دلیل ناکارآمدی و دوری از مردم باوری است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موفق نبودن در برخی از مسائل به دلیل ناکارآمدی، دوری از مردم باوری و اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی است.

قالیباف: موفق نبودن در برخی مسائل به دلیل ناکارآمدی و دوری از مردم باوری است

 به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران ناجا اظهار داشت: امروز توفیقی نصیب بنده شد که در جمع همسنگران و همکاران سابق خودم حضور یابم، علاقه بنده به زحمتکشان و مجاهدان در نیروی انتظامی سبب شد که با اشتیاق دعوت حضور در همایش را بپذیرم و در خدمت شما برادران گرانقدرم در سراسر کشورم حاضر شوم.

وی ضمن عرض خدا قوت به کارکنان نیروی انتظامی و تبریک اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان عنوان کرد: امید است که این سال، سالی پر از خیر و برکت توام با شادابی و نشاط و عاقبت به خیری برای شما بزرگواران باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی شک امروز در کشور با چالش های بسیاری روبه رو هستیم ، هر چند که افتخارات بزرگی را انقلاب اسلامی پدید آورده و تاثیرات آن را نیز در تمامی عرصه ها در سطح کشور، منطقه و بین المللی شاهد هستیم.

قالیباف تصریح کرد: تدابیر امام (ره)، مجاهدت های مردم و رهبری های هوشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" بدون شک سبب شده که امروز در این مقطع از تاریخ و آغاز قرن جدید عزت مسلمانان و احیای مجدد اسلام را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: طبیعی است که با چنین رویکرد و باورهایی، در مقابل استکبار جهانی بایستیم و مانع از تسلط آنها در دنیا و منطقه شویم که این ایستادگی وظیفه قرآنی و انسانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور از اولویت های اساسی و مهم است ، بنابراین ناگزیریم تمامی چالش های پیش رو از سر راه برداریم.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری به عنوان یک سیاست نامه اشاره کرد و ادامه داد: مهم ترین وظیفه ما در گام دوم انقلاب اسلامی این است که تلاش کنیم تا فاصله بین بایدها و واقعیات را کم کنیم؛ برای انجام این امر باید یک تحول و معجزه اجتماعی که منطقی و فراگیر باشد را ایجاد کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه مردم باوری باید به عنوان یک موضوع مهم مورد اهتمام قرار بگیرد، گفت: لازم است که با زبان مردم سخن بگوییم؛ اگر در فرهنگ اهل بیت و اسلام نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که امامان ما در هر مقطع از زندگی با مردم با زبان خودشان صحبت می کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که در حوزه های مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... رشد قابل توجهی را شاهد هستیم، اما نتوانسته ایم پا به پای این حوزه ها در جامعه پیش برویم.

این مقام مسئول تصریح کرد: موفق نبودن در برخی از مسائل به دلیل ناکارآمدی و دوری از مردم باوری و اندیشه های ناب انقلاب اسلامی است، مدیران ما باید خداباوری و ایمان داشتن به سنت های الهی را مدنظر قرار دهند همانطور که در دوران دفاع مقدس با این دو رکن اساسی توانستیم موفق عمل کنیم.

وی به نظام اداری و اجرایی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مدیران ما باید با تسلط کامل بر این موضوع مسائل را به سرانجام برسانند.

قالیباف با اشاره به رابطه کارگزاران و مدیران با مردم نیز اشاره کرد و ادامه داد: شهید بهشتی در این رابطه می فرماید که بعضی از موضوعات در فرهنگ اسلامی و در فرهنگ ما دگم هستند، در واقع ایشان معتقدند که در رابطه بین کارگزار در نظام اسلامی و مردم هرگز نباید حجابی وجود داشته باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اهتمام ویژه به خواسته های گروه های مختلف مردم تصریح کرد: باید پاسخ‌های دقیق ، به موقع و صریح به خواسته های مردم بدهیم در غیر این صورت با مشکلاتی در آینده روبه رو خواهیم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه باید در حال حرکت و جوشش باشیم و پا به پای مسائل جامعه پیش برویم چرا که روزمرگی با انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: ناجا با توجه به مسائل اجتماعی ، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... در بطن زندگی مردم است، لذا شناخت پدیده ها و سپس اقدام کردن از اوجب واجبات است؛ در واقع سازمان هایی همچون نیروی انتظامی زمانی موفق هستند که جلوتر از پدیده ها حرکت می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اعتماد مردم به نیروی انتظامی افزایش یافته است که این امر ناشی از مجاهدت های فرماندهان، مدیران، روسا و همچنین سربازان است، در واقع اعتمادسازی یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی برای نیروی انتظامی است، پایه اساسی اعتمادسازی در کارآمدی مبتنی بر مردم باوری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه افتخار می کنم که امروز خدمتگزار مردم عزیز هستم، خاطر نشان کرد: امنیت و معیشت یکی از موضوعات مهم است که در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به این دو موضوع خواهد شد و ان شاء الله امسال با در نظر گرفتن اعتبارات در راستای نوسازی 208 پاسگاه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول