اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مذاکرات مجلس با وزارت کشور برای تعیین معیار و سوابق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از مذاکرات مجلس با وزارت کشور برای تعیین معیار و سوابق اجرایی مشخص برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

مذاکرات مجلس با وزارت کشور برای تعیین معیار و سوابق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که صبح امروز در مجلس تشکیل شد، اظهار داشت: امیدواریم طرح انتخابات ریاست جمهوری طبق مصوبه جدید مجلس برگزار شود تا شاهد اتفاقات گذشته نباشیم. 

وی در همین رابطه افزود: ما منتظر نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان در خصوص قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری هستیم. 

فرهنگی ادامه داد: طی مذاکراتی که با وزارت کشور داشتیم، مقرر شد تا معیار تحصیلات و سوابق اجرایی در ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری مشخص باشد. در صورت عدم ابلاغ این قانون، این شرایط لحاظ شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در کشور بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: با توجه به موضوع جدید کرونا، مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی دارد. 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین درباره تشکیل جلسات کمیسیون‌ها و برگزاری آنها گفت: جلسات کمیسیون‌ها نیز نمایندگان این اختیار را دارند که در فضاهای بزرگتر جلسات را تشکیل دهند، هر چند با تغییر ساعت در ماه مبارک رمضان در برگزاری جلسات مجلس محدودیت ایجاد می‌شود.

وی در همین راستا بیان کرد: جلسات علنی مجلس به دلیل محدودیت‌های کرونایی در سه مرحله جداگانه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: در جلسات گذشته مجلس طرح جهش تولید مسکن پایان یافت و براساس مصوبه مجلس، دولت به ساخت یک‌میلیون مسکن در سال مکلف شد. 

فرهنگی خاطرنشان کرد: البته در جلسه دیگر مجلس طرح جهش تولید دانش‌بنیان را به تصویب رساند که این طرح یکی از سازوکارهای تأثیرگذار در تولید کشور محسوب خواهد شد. 

وی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس در حال بررسی طرحی برای کسب و کار در این بخش هستند گفت: مجلس شورای اسلامی به دنبال رفع موانع در حوزه کسب و کار است تا بر این اساس از جویندگان کار حمایت شود. 

وی در بخش پایان سخنانش با اشاره به اینکه مجلس در راستای وظیفه نظارتی خود گام‌های بلندی برداشته است، گفت: در حوزه‌های مختلف مانند روابط خارجی، سند همکاری ایران و چین، رفع تحریم‌ها، ساماندهی بازار و تأمین کالاهای اساسی از جمله مواردی بود که مجلس به طور جدی به آنها ورود کرده و جلسات متعددی برگزار کرد که گزارش از دولت نیز به قوه قضائیه ارجاع شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول