اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

صیانت از موقوفات مأموریت اصلی ما است/ بی‌توجهی به حرم رضوی مشهد را دچار آسیب می‌کند

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس گفت: برای تحقق شعار سال باید ابتدا از تولید مانع‌زدایی کرد و در این راستا تغییر روحیه مدیریتی در کشور لازم است.

صیانت از موقوفات مأموریت اصلی ما است/ بی‌توجهی به حرم رضوی مشهد را دچار آسیب می‌کند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مالک رحمتی رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی بر اهمیت حفظ مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد تأکید کرد و گفت: همانطور که بسیاری از شخصیت‌های مهم فرهنگی و مذهبی کشور بارها تأکید داشته‌اند، ما معتقدیم نگاه راهبردی در توسعه شهر مشهد باید به گونه‌ای باشد که همواره حرم مطهر امام رضا (ع)، مرکز و کانون توسعه شهر قرار بگیرد و این نگاه تبدیل به یک گفتمان شود.

باید برنامه‌ریزی‌ها در مشهد با محوریت حرم امام رضا باشد

رحمتی به جایگاه ارزشمند حرم مطهر امام رضا (ع) در باور مردم ایران اشاره و تصریح کرد: ما مردم ایران هر چه داریم به برکت وجود امام رضا (ع) است، به همین دلیل انتظار و توقع عموم مردم و ارادتمندان به اهل بیت (ع) این است که برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه این کلان‌شهر مذهبی به گونه‌ای باشد که محوریت حرم مطهر رضوی در حاشیه قرار نگیرد.

بی‌توجهی به حرم امام رضا (ع) همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی مشهد را دچار آسیب می‌کند

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی افزود: همه داشته‌های مشهد به برکت این بارگاه نورانی است و به حاشیه رفتن آن تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، توسعه و عمران این شهر را دچار آسیب خواهد کرد، همان طور که شیوع بیماری کرونا و محدود شدن سفرها طی یک سال اخیر این موضوع را ثابت کرد که وقتی امکان حضور زائر با مشکلاتی مواجه شود، پویایی شهر آسیب جدی می‌بیند و بسیاری از کسب و کارها از رونق می‌افتد. 

ضرورت توجه ویژه به بافت پیرامونی حرم مطهر

رحمتی افزود: با توجه به همه این جوانب، انتظار داریم مدیران شهری، استانی و ملی اهمیت این موضوع را در نظر داشته باشند، ما در آستان قدس رضوی و به ویژه معاونت فنی و عمرانی بنیاد بهروری موقوفات نیز تلاش خواهیم کرد به مسئولیت خود در این حوزه عمل کرده و با نظارت کارشناسی، درباره اشکالات و اقدامات متضاد با این گفتمان اعلام هشدار کنیم.

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات رضوی تصریح کرد: در این میان، بافت پیرامونی حرم مطهر از اولویت اساسی برخوردار است چرا که در دو دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته است و باید با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های ملی و استانی، این بافت مهم شهر مشهد مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی و با رویکرد افزایش کیفیت خدمات مورد نیاز زائر و مجاور بازسازی و نوسازی شود. 

صیانت از موقوفات مأموریت مهم ما است

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، یکی دیگر از مأموریت‌های مهم در معاونت فنی و عمرانی را صیانت و حفاظت از اراضی موقوفاتی ذکر و خاطر نشان کرد: در راستای انجام این مأموریت، وظیفه داریم رصد و پایش اراضی موقوفاتی به طور دقیق و متناوب انجام شود. ایجاد میان‌بُرهای فنی و مهندسی در طراحی‌های عمرانی در راستای افزایش کیفیت زیارت برای زائران و مجاوران نیز وظیفه‌ای است که باید در معاونت فنی و عمرانی بنیاد بهره‌وری موقوفات به آن توجه شود.

باید سبک و روحیه مدیریت را تغییر دهیم

رحمتی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ نیز گفت: انتخاب شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها،  مانع زدایی ها» توسط رهبر معظم انقلاب بیانگر این است که ایشان همچنان روی مسئله تولید تأکید دارند و تلاش‌ها برای تحقق اهدف در این حوزه کافی نبوده است.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای عمل به مطالبه رهبر انقلاب در حوزه پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید تأکید کرد و افزود: مانع‌زدایی از تولید، مهمترین و ضروری‌ترین پشتیبانی از آن خواهد بود و اگر مانع‌زدایی به درستی انجام شود، بهترین پشتیبانی صورت گرفته است. برخی موانع به سبک مدیریت‌ها بر می‌گردد که برای دستیابی به مدیریتی صحیح باید سبک و روحیه مدیریت‌ها را تغییر دهیم، همچنین تلاش برای تقویت روحیه کار گروهی از ضروریات مدیریت صحیح است و باید از تک محوری به سمت کار جمعی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول