اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی زنجان باید به کرونا اختصاص یابد/ فرایند تایید صلاحیت شوراهای شهر تمام شد

معاون سیاسی استاندار زنجان گفت: همه ظرفیت اطلاع رسانی استان زنجان باید به کرونا اختصاص یابد.

ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی زنجان باید به کرونا اختصاص یابد/ فرایند تایید صلاحیت شوراهای شهر تمام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌ها موجب شده است که استان و کشور دچار شرایط سخت شود، اظهار کرد: ظرفیت همه بیمارستان‌ها ‌پر شده است و دیگر ظرفیت پذیرش بیمار جدید وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طی 10روز آینده محدودیت‌ها به شکل جدی‌تری اعمال خواهد شد، گفت: همچنین از مردم اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها و مردم می‌خواهیم که در این باره توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کسانی که پی سی ار مثبت دارند، همه افرادی که با آنها در ارتباط هستند را  مبتلا خواهند کرد، گفت: باید با افرادی که مثبت هستند و رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه جامعه باید حساس شود، گفت: امروز تقاضای بیمارستان صحرایی شده است و این یعنی وضعیت مناسب نیست و بر همین اساس باید همه بنرها و اطلاع رسانی به وضعیت هشدارباش دربیاید.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یک مأموریت و ستاد قرارگاه از اعضای عضو می‌خواهیم که موارد را رعایت کنند، گفت: همچنین درباره برخورد با اصناف مختلف نیز به صورت جدی برخورد می‌شود.

معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به اینکه از حمل و نقل جاده‌ای نیز درخواست داریم که ایجاد حساسیت کنند و پیام هشدار باش داشته باشند، گفت: در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی نیز باید کمیته اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی انجام شود و همه پذیرایی‌های ادارات باید لغو شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها جدی است و در شرایط کنونی باید اولویت اول همه ما سلامت مردم باشد، گفت: حساسیت باید به مردم منتقل شود.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید به صورت جدی درباره هشدار مرتبط با کرونا باشد، گفت: امروز با یک واقعیت مواجه هستیم و آنهم شیوع ویروس کروناست، پس باید از همه امکانات در راستای حساس‌سازی جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه خط ابتلا صعودی است، تصریح کرد: مقابله با کرونا کار یک دستگاه نیست و همه باید در آن مشارکت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در ارتباط با فرایند ثبت‌نام شوراهای روستایی نیز گفت: فردا این مهلت به پایان می‌رسد و امیدواریم شاهد مشارکت خوبی باشیم.

وی در ارتباط با انتخابات شوراهای شهر نیز گفت: فرآیند تایید صلاحیت به پایان رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: تمام فرایندهایی که در مراکز 16 ساعته و بحث نقاهتگاه‌ها است منتشر شده است.

مصطفی محمدی با اشاره به راه‌اندازی پیج اینستاگرامی در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی گفت: اما با وجود اقدامات صورت گرفته و بین خواست ما و عمل مردم فاصله وجود دارد و ما نمی‌توانیم موفقیت لازم را در کرونا به دست بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه احساس نگرانی و مقصر دانستن بیش ازحد مردم باعث نگرانی است، گفت: از طرفی همکاران علوم پزشکی نیز بابت این قضیه زیر فشار هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آمار دیروز سیر کرونا در استان صعودی است و تعداد بستری‌ها به روزانه 600 نفر رسیده است، گفت: همچنین بیمارانی که حال بهتری دارند در یک محل 28 تختی بستری می‌شوند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول