اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همه واکنش‌ها به فیلم پرحاشیه ورزش در مسجد/ رئیس ورزش و جوانان خمینی‌شهر پس از عذرخواهی، قول پیگیری داد

حرکات و موسیقی نامناسب در حین ورزش صبحگاهی در یکی از مساجد خمینی‌شهر حاشیه‌ساز شد و زمینه ناراحتی گروه‌های مردمی بابت رعایت نکردن شأن مکان را فراهم کرد. واکنش‌ها به این اتفاق با عذرخواهی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و دستور پیگیری قانونی موضوع همراه شد.

همه واکنش‌ها به فیلم پرحاشیه ورزش در مسجد/ رئیس ورزش و جوانان خمینی‌شهر پس از عذرخواهی، قول پیگیری داد

به گزارش خبرگزاری فارس اصفهان، در نخستین روزهای سال گروهی در قالب ورزش همگانی و صبحگاهی در جوار گلزار شهدا که حیاط مسجد محله اندان در شهر خمینی‌شهر بود گرد هم جمع شده و با پخش موسیقی به انجام حرکات ورزش پرداختند.

موضوعی که با توجه به محتوا و حواشی این پخش موسیقی حاشیه‌ساز شد و فیلم‌های مختلفی از این اتفاق در هفته اخیر به صورت گسترده در فضای مجازی بازنشر و بین مردم دست به دست شد؛ این اتفاق همچنین باعث ناراحتی گروه‌های مردمی بابت رعایت نکردن شأن مکان شد و در ادامه مطالبه‌گری جوانان شهرستان را همراه داشت.

در همین راستا مسعود مقتدایی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خمینی‌شهر در این خصوص گفت: اتفاقاتی که در محله اندان خمینی‌شهر رخ داد، نوعی هتک حرمت مقام شهدا و همچنین بی‌احترامی به خانه خدا و مسجدی است که در جوار گلزار شهدا بود.

وی در ادامه اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خمینی‌شهر این اقدام ناشایست را محکوم کرده و از طرف خانواده شهدای شهرستان شکایتی را به دادستان خمینی‌شهر ارائه داد؛ از مسؤولان دستگاه قضایی شهرستان تقاضا داریم که با جدیت در خصوص این مسأله پیگیری شود و عوامل این برنامه، اگرچه سهوی یا عمدی به این حرکت دست زده‌اند شناسایی و مجازات شایسته خودشان صورت پذیرد.

در ادامه نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد خمینی‌شهر و همچنین خانواده شهدا و مردم انقلابی خمینی‌شهر نیز در این باره بیانیه‌های جداگانه‌ای را خطاب به مسؤولان شهرستانی منتشر و خواستار رسیدگی جدی و فوری به این اتفاق شدند.

در بخشی از بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد خمینی‌شهر آمده است: این مرکز این رفتار ضددینی را به شدت محکوم می‌نماید و حق هر گونه برخورد مقتضی را نسبت به مسببین و مجریان این رفتار زشت برای خود از طریق راهکارهای قانونی، در این زمینه محفوظ می‌داند. طبیعی است از امام جماعت و هیأت امناء آن مسجد انتظار می‌رود ضمن اعلام انزجار خود از این عمل زشت و پاسخگویی به مراجع ذی‌صلاح در مورد قصورها و یا تقصیرهای احتمالی خود، از مردم شریف و به خصوص از خانواده‌های معظم شهدای مدفون در آن محل در ضمن بیانیه ای عذر خواهی نمایند.

در بخشی از بیانیه خانواده شهدای شهرستان خمینی‌شهر درباره این حادثه هم آمده است: حرکات فوق الذکر که باعث هتک حرمت گلزار مطهر شهدا گردیده را به شدت محکوم نموده و در صورت تکرار موارد مشابه با قاطعیت تمام برخورد خواهیم نمود. عاملان و دست اندرکاران اجرای برنامه فوق الذکر و مسببین هتک حرمت گلزار شهدا می‌بایست ضمن قبول اشتباه خود، از عموم مردم اندان و بخصوص از خانواده‌های شهدا عذرخواهی رسمی نموده و متعهد شوند ضمن اجر نهادن به مقام شامخ شهدا از تکرار سخیفانه اعمال مشابه جداً خودداری نمایند.

در موضع‌گیری بعدی، حجت‌الاسلام عبدالرحمن کمالی، امام جمعه موقت خمینی‌شهر نیز اظهار کرد: در مساله ورزش، خلأ نظارت و ضعف مدیریت وجود دارد؛ زمانی که مسؤولان اجرایی به حواشی می‌پردازند و یک سری مسائل را سرسری می‌گیرند. همه باید ورزش کنند اما نباید این اقدام خوبی که برای سلامتی مفید است و اسلام و رهبری هم مدافع آن بوده، وسیله‌ای برای تخریب و تضعیف ارزش‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه گلزار شهدا و مسجد در کنار هم واقع شده و هر دو مکان مورد استفاده این ورزشکاران مکانی مقدس بوده، اظهار کرد: در مسجد باید شان مسجد حفظ شود و از پخش موسیقی‌های نامناسب و برخی حرکات باید دوری کرد؛ این اتفاق به جز ضعف نظارت و مدیریت در اجرا چه چیزی را نشان می‌دهد، نظارت‌ها باید بیشتر شود و مدیریت ورزش شهرستان خمینی‌شهر هم باید بیشتر دقت کند.

حمید عموشاهی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خمینی‌شهر نیز در این خصوص گفت: ورزش صبحگاهی و همگانی که در مسجد محله اندان خمینی‌شهر انجام شد از چند جنبه مورد توجه قرار گرفت که یکی از آن‌ها حرمت مسجد و قبور مطهر شهدا به‌ عنوان یک مکان مذهبی و فرهنگی بود و مردم و خانواده شهدا به‌دلیل رعایت نشدن شان و جایگاه آن نسبت به این موضوع شاکی شدند.

وی اظهار کرد: اهمیت ورزش در سلامت جسمی و روحی بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما این برنامه که ناراحت افکار عمومی را به همراه داشت با مدیریت ضعیف، بی‌تجربگی و بدسلیقگی، انجام برخی حرکات که خارج از اصول ورزشی و عرف بود در مکان مسجد و گلزار شهدا اجرا شد که در کنار هم قرار گرفتن این مسائل منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مردم محل و خانواده‌های شهدا شد.

در ادامه روح‌اله کاظمی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی‌شهر ضمن عذرخواهی از مردم انقلابی و خانواده‌های شهدا، اتفاق رخ‌داده را محکوم کرد و گفت: کسانی که در این برنامه حاضر بودند، هیچ‌‌کدام قصد و نیتی مبنی بر توهین نداشته و سهل‌انگاری موجب این اتفاق شده و از روی ناآگاهی دست به این حرکت زده شده اما با این حال اقدامات لازم برای احضار عامل خاطی به کمیته انضباطی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از تمام افرادی که دغدغه مسائل فرهنگی شهرستان خمینی‌شهر را دارند، تشکر می‌کنم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمد تا از تکرار این حوادث جلوگیری کرده و قرار شد تا برنامه‌های این چنینی حتماً با هماهنگی قبلی اجرا شود.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خمینی شهر، به دیانت شهرت دارد، بنا بر این لازم است تا مسؤولان در اجرای برنامه‌ها دقت نظر کافی داشته و اجرای برخی مراسم‌ها جریاناتی در شهر ایجاد می‌کند که منجر به انجام این گونه حرکات ناشایست شده و بازخورد مطلوبی را به همراه ندارد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص۱۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول