اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دستور جریمه خودروها پشت آرامستان‌های کهگیلویه و بویراحمد/برخورد مقتدرانه با پروتکل شکن‌ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد صدها خودرو بعضی روزها پشت آرامستانها توقف می‌کنند که راهنمایی رانندگی اگر ۵۰ خودرو را جریمه کند قطعاً جلوی این کارها گرفته می‌شود.

دستور جریمه  خودروها پشت آرامستان‌های کهگیلویه و بویراحمد/برخورد مقتدرانه با پروتکل شکن‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج احد جمالی در یکصد و بیست و ششمین جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: در سال ۷۸ در چنین روزی این شهید والامقام به دست منافقان کوردل و ایادی آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت نایل آمد که الگوی مجسم برای جوانان و نوجوانان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نسبتا خوب استان در بحث کرونا تصریح کرد: اما اکنون قریب به اتفاق مناطق استان تحت پوشش وضعیت قرمز است وقتی می‌گوییم شهرستان بویراحمد و گچساران و کهگیلویه یعنی بیشتر جاهای استان اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

رئیس جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دیگر مناطق استان هم وضعیت آنچنانی ندارند مثل شهرستان بهمئی به گونه‌ای است که بیشتر آمار آنها به نام بهبهان نوشته می شود چرا که بیماران آن شهرستان به شهرستان بهبهان در استان خوزستان مراجعه کرده و جز آمار آن‌جا محسوب می‌شوند.

این مسئول در ادامه گفت: از فرمانداران در این خصوص سوال می‌کنیم و توضیح می‌خواهیم چرا که نشان‌دهنده رفتن به سوی پیک است امیدواریم با مدیریت خوب شیب ملایم‌ی داشته باشیم.

وی گفت: بهترین راه درمان رعایت پروتکل هاست چیزی که از روز اول مسئولان وزارت بهداشت تاکید کردند که باید به مجموعه وزارت و دانشگاه علوم پزشکی استان به خاطر همه خدماتی که داشته‌اند خدا قوت گفت.

جمالی افزود: مردم هم خوب رعایت کردند اما انتظار است که رعایت پروتکل های بهداشتی را در این پیک بیش از پیش داشته باشند چون وضعیت نسبت به گذشته خطرناک‌تر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: امروز در شورای تامین استان هم بحث روی این بود که بیمارستان جلیل ۱۰۰ درصد در اختیار کرونا باشد و تخت‌ها و بخش‌ها کاملا به کرونا اختصاص داده شود چرا که در بیمارستان‌های دیگر زیرساخت آنچنانی برای بستری بیماران کرونایی وجود ندارد.

این مسئول در ادامه گفت: تعزیرات حکومتی در طول این مدت از یاران پای کار بوده و موفق عمل کردند و در گزارش نشان داده شد که تعطیلی بازار شهر یاسوج به خوبی صورت گرفته اما باید در خصوص حاشیه‌های شهرها و مراقبت از آنها پیگیری بیشتری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین با اشاره به نگرانی تعزیرات حکومتی از وضعیت صنوف گچساران و دهدشت گفت: به فرمانداران آنجا هم اعلام می‌کنیم تا مصمم‌تر وارد شوند هرچند محدودیت ها موجب سختی رزق و روزی و معاش می‌شود اما اکنون بیش از هر چیز سلامتی مردم مهم است.

جمالی در خصوص مراسمات عروسی هم گفت: هر چند نیروی انتظامی تلاش شبانه‌روزی دارند و بیش از سایر دستگاه‌ها پای کار هستند و این کار قابل تحسین است اما باید برخورد بیشتری شود و جاهایی که رعایت نمی‌کنند به صورت تمام و کمال ورود پیدا کرده و برای مثال خودروهایی که در پشت آرامستان‌ها متوقف می‌کنند را با جریمه روبرو کرده تا کمتر در روزهای پنج‌شنبه جمعه به آرامستان‌ها مراجعه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از نگرانی خود در خصوص وضعیت برخی شهرهای کوچک استان سخن به میان آورد و گفت: در مناطقی نمایندگی صمت و تعزیرات وجود ندارد که لازم است تیم‌های تخصصی در آن مناطق نیز حضور پیدا کنند.

جمالی گفت: در طرح شهید سلیمانی خدمت بسیار بزرگی به کل کشور شده یک سوء تفاهم ایجاد شده و نامه‌ای از وزارتخانه آمده که مربوط به اتمام طرح نبوده بلکه تغییر در روش ها مدنظر بوده است.

رئیس جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در خصوص پروتکل‌ شکنی‌ها نیز گفت: هر کسی بخواهد مسئله را رعایت نکند باید برخورد قضایی صورت گیرد هرچند که دستگاه قضایی استان اگر نگوییم بی‌نظیر بلکه در کل کشور کم‌نظیر وارد شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: در خصوص ساختارشکنی پروتکل‌ها رسما به فرمانداران اعلام می‌کنیم که پای کار باشند و این افراد را معرفی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازگشایی باغ آبشار توسط منابع طبیعی به بهانه‌ی کاشت نهال هم گفت: موضوع پیگیری شود اگر چنین کاری صورت گرفته توبیخ شوند.

وی ادامه داد: در خصوص آرامستان‌ها تعداد صدها خودرو بعضی روزها پشت آرامستانها توقف می‌کنند که راهنمایی رانندگی اگر ۵۰ خودرو را جریمه کند قطعاً جلوی این کارها گرفته می‌شود.

جمالی تاکید کرد: استان ما جلوتر از خیلی استان‌ها بوده و نشانه وحدت میان مدیران و مسئولان و دستگاه‌های استان است و امیدواریم که این موضوع شکسته نشود.

وی گفت: وارد پیک چهارم شدیم باید به صورت حداکثری رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی شود.

جمالی یادآور شد: از امروز به مدت دو هفته مقررات سختگیرانه‌ای به دستور رئیس جمهور در کشور اجرا می‌شود از فرمانداران و مسئولان انتظار می‌رود تمام و کمال در این قضیه جدیت داشته باشند و ما نیز به عنوان مسئولان استانی همراهی لازم را با آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول