اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت نام ۱۲ نفر در انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام ۱۲ نفر در انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: ثبت نام ۵ هزار و ۶۵۲ نفر در انتخابات شوراهای روستا طی پنج روز از آغاز مهلت نام‌نویسی نهایی شده است.

ثبت نام ۱۲ نفر در انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدعلی نبی پور از ثبت نام ۱۲ نفر در انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد و اظهار کرد: همگی ثبت نام کنندگان مرد، دارای تحصیلات حوزوی و شیعه هستند.

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: از این تعداد داوطلب ۳ نفر در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱نفر ۵۱ تا ۵۵ سال، ۳نفر ۵۶ تا ۶۰ سال، ۲ نفر ۶۱ تا ۶۵ سال و ۳نفر ۶۶ تا ۷۰سال قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تمام ثبت نام کنندگان بدون سابقه عضویت در دوره‌های گذشته مجلس خبرگان هستند اما ۸ نفر از آنان سابقه کاندیداتوری در ادوار گذشته را دارند. همچنین ۸ نفر از داوطلبان دارای سوابق ایثارگری هستند.

ثبت نام نهایی ۵۶۵۲ نفر در انتخابات شوراهای روستا طی پنج روز از آغاز مهلت نام‌نویسی

نبی پور همچنین از ثبت نام نهایی ۵ هزار و ۶۵۲ نفر در انتخابات شورای روستا طی پنج روز از آغاز مهلت نام‌نویسی تاکنون خبر داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: از این تعداد ۵۳۸ نفر در روز اول، هزار و ۱۰۶ نفر در روز دوم، هزار و ۴۷۵ نفر در روز سوم، هزار و ۷۵۶ طی روز چهارم و ۷۷۷ نفر در روز پنجم ثبت نام کردند.

وی افزود: از مجموع داوطلبان ۵ هزار و ۳۶۵ نفر مرد،  ۲۸۷ نفر زن و ۸۱۲ نفر ایثارگر هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه به تحلیل وضعیت تحصیلی داوطلبان پرداخت و گفت: بیشترین تعداد داوطلبان دارای تحصیلات ابتدایی با جمعیت 2 هزار و ۹۸۹ نفر و کمترین دارای تحصیلات دکتری به تعداد پنج نفر هستند.

نبی‌پور ادامه داد: هزار و ۹۰۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان کشاورز و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر دارای شغل آزاد هستند که نسبت به سایر مشاغل در اولویت تعدادی قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اعلام کرد: از این تعداد داوطلب بیشترین تعداد دارای رده‌ی سنی ۴۱ تا ۴۵ سال با تعداد ۹۹۷ نفر هستند.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در شوراهای اسلامی دوره‌های گذشته هستند، گفت: ۳ هزار و ۶۷۸ نفر نیز برای اولین بار در انتخابات حضور می‌یابند.

گفتنی است؛ روستاهای دارای حدنصاب حداقل داوطلب برای برگزاری انتخابات این دوره از شوراها ۴۵۲ روستا و تعداد روستاهای فاقد حدنصاب از حیث تعداد، ۲ هزار و ۱۳۴ روستا و مجموع روستاهای استان ۲ هزار و ۵۸۶ است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول