اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سقز به سمت سیاه کرونایی پیش می‌رود/مردم رعایت نکنند فاجعه‌ای در راه است

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: سیر وضعیت کرونایی سقز به سمت رنگ سیاه پیش می‌رود و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند باید منتظر یک فاجعه باشیم.

سقز به سمت سیاه کرونایی پیش می‌رود/مردم رعایت نکنند فاجعه‌ای در راه است

انور بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: سیر وضعیت کرونایی سقز به سمت رنگ سیاه پیش می‌رود و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند باید منتظر یک فاجعه باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز ادامه داد: ظرفیت بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و شفا شده تکمیل و از شب گذشته بیماران کرونایی در بیمارستان تامین اجتماعی بستری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه کل شهرستاهای استان و کشور در وضعیت خطرناک و قرمز قرار دارند، امکان انتقال بیمار از سقز به دیگر مراکز درمانی در دیگر شهرهای کشور هم ممکن نیست.

بهرامی با اشاره به اینکه در پیک چهارم، درگیری بسیار بالاست و در عرض 4 روز، بیماران به اکسیژن زیاد نیاز پیدا می‌کنند، از مردم خواست که در خانه بمانند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز ادامه داد: امروز روز بیرون آمدن بی‌دلیل از خانه نیست و مردم ما باید این خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا را در هر شرایط سنی درک کنند و با رعایت مسائل بهداشتی بتوانیم کرونا را ناکام بگذاریم.

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم مردم را به رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا دعوت کرد.

کامیل کریمیان با بیان اینکه مردم در روزهای نخست کرونا همکاری بسیار خوبی با ستاد کرونای شهرستان داشتند و همین موجب شد کرونا تقریبا متوقف شود، بر ادامه این همکاری از سوی مردم در این وضعیت حاد کرونایی در شهرستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به ماه مبارک رمضان نزدیک شده‌ایم و عده‌ای قصد دارند در این چند روز مانده به رمضان مراسم عروسی را برگزار کنند، خواست مراسم عروسی نگیرند و آن را به روزهایی موکول کنند که از لحاظ کرونا در شرایط بهتری باشیم.

کریمیان ادامه داد: متاسفانه در چند روز گذشته در چند روستا مراسم عروسی برگزار شده بود و ما مجبور شدیم برق آن روستاها را قطع کنیم تا از برگزاری مراسم جلوگیری کنیم، از مردم خواست واقعا رعایت کنند تا خود و کسان دیگری را به کرونا مبتلا نکنند.

بهنام میرزایی رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز هم گفت: از امروز گروهای صنفی دو، سه و چهار به مدت 10 روز حق فعالیت ندارند تا وضعیت از لحاظ کرونا عادی شود.

گفتنی است، هم اکنون تعداد بیش از 80 نفر در 3 بیمارستان سطح شهر به علت مبتلا به ویروس خطرناک جهش یافته بستری هستند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول