اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اشتغال پایدار برای 45 نفر با تولید سالانه 58 هزار تن آرد در صالح آباد ایلام

کارخانه آرد نگین زاگرس با تولید سالانه ۵۸ هزار تن آرد گندم توانسته برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند که این طرح نیازمند حمایت و نگاه ویژه مسوولین به منظور توسعه بیشتر و صادرات است.

اشتغال پایدار برای 45 نفر با تولید سالانه 58 هزار تن آرد در صالح آباد ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کارخانه آرد نگین زاگرس واقع در بخش صالح‌آباد یکی از همین صنایع موفق استان است که در سال ۱۳۹۹ با حضور معاون وزیر صمت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 این کارخانه از زمان کلنگ زنی تا زمان افتتاح به دست توانمند تلاشگران و با همت فرزندان همین استان انجام شده است و سالانه 58 هزار تن آرد سالم تولید می‌کند.

نقش کارخانجات و صنایع در چرخه‌های تولید این استان حائز اهمیت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شاهد توسعه و اشتغالزایی شود این کارخانه توانسته برای ۴۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

گندم مازاد تولید استان را می‌توان به آرد با کیفیت تبدیل کرده و به پایتخت کشور ارسال کند که با این کار هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم گندم خام از استان خارج نمی‌شود و سود حاصله در استان سرمایه گذاری می‌شود.

مسوولین بایستی از بوروکراسی اداری جلوگیری کرده و با توجه بیشتر به اخذ سهمیه گندم نیمه یارانه‌ای کارخانجات آرد استان و همچنین تعادل در توزیع سهمیه‌ها تزریق تسهیلات به طرح‌های اشتغال زایی و الزام بانک‌ها به تسریع در پرداخت تسهیلات، به اشتغالزایی کمک کنند.

احداث کارخانه در سال ۱۳۹۹

منصورحیدربیگی مدیر عامل کارخانه آرد نگین زاگرس گفت: این شرکت در زمینه‌ی تولید آرد گندم در بخش صالح‌آباد از توابع شهرستان مهران توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۱۳۹۹ با ۴۵۰۰ مزیت بناه و در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع راه اندازی شد و دارای خط تولید تمام اتوماتیک plc تکنولوژی آلمان تحت لیسانس اینتر میلینگ ترکیه است.

وی افزود: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۵۸ هزار تن آرد گندم را دارد و با بهره برداری از این طرح صنعتی با سرمایه گذاری معادل بر ۲۴۰ میلیارد ریال و ۱/۱ میلیون یورو برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مدیر عامل کارخانه آرد نگین زاگرس گفت: تعداد ۲۰ نفر از افراد باتحصیلات کارشناسی و بالاتر و تعداد ۱۵ نفر با تحصیلات دیپلم و تعداد ۱۰ نفر با تحصیلات سیکل در این کارخانه مشغول به کار هستند.

 وی ادامه داد: در این کارخانه 5 نوع آرد گندم شامل سنگک، لواش، بربری، ستاره و نول تولید می‌شود و همچنین سطح کیفی آرد تولیدی با آرد روز اروپا برابری می‌کند و توان صادرات به کشور عراق و رقابت با آرد ترکیه را هم دارد.

حیدربیگی گفت: این کارخانه دارای سیستم ۷ فیلتره بوده و به عنوان کارخانه سبز هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی ندارد.

لزوم توجه به کارخانه به منظور اشتغالزایی 

سعید فتح‌اللهی یکی از کارگران کارخانه آرد گفت: امیدوارم که این کارخانه همچنان به روند رو به رشد خود ادامه دهد تا بتواند جوانان بیشتری را جذب کند و همواره مسوولین بایستی از مشکلات جلوگیری کنند تا فعال باقی بماند.

وی افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم باعث اشتغال زایی برای جوانان این دیار شده است و با حمایت مسوولین می‌توان با توسعه بیشتر آن به شهرها و کشورهای دیگر صادرات کرد.

آرد تولید شده در کارخانه دارای استاندارد است

عباسی مسوول روابط عمومی سازمان استاندارد ایلام گفت: محصول از همان زمانی که در تجهیزات آسیاب و توزیع می‌شود زیر نظر سازمان استاندارد قرار می‌گیرد؛ محصولی که در این کارخانه تولید می شود در آزمایشگاه نمونه برداری شده که از نظر کیفی و کمی دارای استاندارد است.

وی افزود: اگر واحد تولیدی مشکل داشته باشد قطعاً برخورد خواهیم کرد در سال گذشته ۲۳۰ واحد تولیدی داشتیم که از این تعداد ۱۲۰ واحد تولیدی فعال است که فقط به ۳ کارخانه تذکر دادیم که کارخانه آرد جز اینها نبوده است.

 

عدم فروش آرد از مشکلات این کارخانه است

فرزاد مرادی رئیس صنعت معدن تجارت شهرستان مهران گفت: مهمترین مشکل این واحد تولیدی فروش آرد آن است که  بایستی اداره کل غله بتوانند بازار فروش برای کل استان فراهم کند؛ فقط فعلا سایت فروش برای ایلام یا مهران در نظر گرفته است.

وی افزود: این واحد تولیدی زیر مجموعه سازمان صنعت معدن تجارت استان که با زحمات بخش خصوصی و حمایت سازمان صنعت معدن تجارت استان و شهرستان انجام و  یکی از واحدهای موفق استان در تولید آرد با کیفیت است.

رئیس صنعت معدن تجارت شهرستان مهران ادامه داد: با توجه به اینکه این کارخانه انواع آرد یارانه‌ای، نیمه یارانه‌ای، آزاد و صنعتی تولید می‌کند امیدواریم سایت فروش برای تمام واحدهای خبازی یا سایر استان‌های کشور فراهم شود تا بتوان انواع آنها را به فروش برسانند.

وی افزود: تا الان به این واحد تولید تسهیلات بانکی ارائه شده اگر در صورت نیاز به تسهیلات بانکی یا سرمایه در گردش نیاز داشته باشد آمادگی و حمایت همه جانبه را نه تنها از این واحد تولیدی بلکه از سایر واحد تولیدی دیگر نیز داریم.

وجود کارخانه‌ها در این شهر دارای مزیت‌های فراوانی است و باید تصمیم‌های متناسبی با وضعیت فعلی آن اتخاذ شود تا مانع از ایجاد مشکلات و راکد شدن آن شوند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول