اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ستاد مبارزه با کرونا باید پاسخگوی شرایط بحرانی کشور باشد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت نسبت به وضعیت بحرانی کرونا تذکر داد اما عمل نشد گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پاسخگوی شرایط بحرانی کشور باشد.

ستاد مبارزه با کرونا باید پاسخگوی شرایط بحرانی کشور باشد

محمدمهدی مفتح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی و اختیارات تعریف شده، مجلس می‌تواند همه اتفاقات در کشور را مورد بررسی و از مسوولان سوال کند اظهار کرد: بنابراین مجلس با استفاده از ابزارهای مشخص شده می‌تواند در مورد هر موضوعی از مسوولان سوال یا تحقیق و تفحص کند همچنین در خصوص وضعیت بد کرونا.

وی با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا با تمام اختیاراتی که دارد، باید به موقع برای ممنوعیت سفر ورود می‌کرد گفت: در برخی از مواقع این ستاد اختیارات مجلس را هم دارد یعنی تصمیماتی که می‌گیرد در سطح قانون و جزو وظایف انحصاری مجلس است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به دلیل شرایط خاص موجود، ستاد کرونا باید در خصوص بیماری مرموز کرونا و شرایط متغیر آن بلافاصله تصمیم می‌گرفت، اتفاقی که در فرآیند قانون‌گذاری مجلس ممکن است طولانی شود پس این اختیارات به ستاد کرونا داده شده، حتی در حد قانونگذاری.

وی با اشاره به اینکه وقتی مجموعه‌ای چنین اختیارات وسیعی دارد طبیعتا انتظار بر این است خروجی آن برای کشور قابل قبولی باشد نه اینکه همه ابراز نگرانی کنند که می‌توانستیم جلوی این وضعیت را بگیریم تصریح کرد: اگر ستاد اختیاری در این زمینه نداشت این یک بحث است؛ اما وقتی اختیارات کامل تا حد قانونگذاری در چارچوب مبارزه با بیماری را دارد انتظار می‌رود خروجی هم متناسب با این شرایط باشد.

 مفتح با بیان اینکه شرایط کشور قبل از پیک چهارم کرونا شرایطی مناسب بود و به سمت سیر نزولی پیش می‌رفت خاطرنشان کرد: در همان زمان که در انگلستان شاهد اوج ویروس انگلیسی بودیم ما در کشور شرایط خوبی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه دلسوزان و متخصصان برای کنترل ترددها به خارج از کشور تاکید کردند و حتی به وضوح خواستار قطع تردد به ترکیه به منظور جلوگیری از انتقال ویروس به کشور شدند گفت: ستاد باید در خصوص کنترل و مهار  ویروس کرونا به موقع و در زمان خودش تصمیم می‌گرفت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت تذکر داد اما عمل نشد و زمینه برای رشد بیماری در سطح وسیع ایجاد شد که باید پاسخگو باشند اظهار کرد: کسی که اختیار دارد و توسط مسوولان متخصص امر چون وزیر بهداشت هم مطلع می‌شود اما ما از آن در عمل نتیجه‌ای نمی‌بینیم، باید ستاد مبارزه با کرونا توضیح دهد چرا این تصمیم گرفته نشد؟!

وی با اشاره به اینکه به نظر بنده سوال، ابهام و گلایه بر این موضوع وارد است و مسوولان امر موظفند برای مردم توضیح دهند که به چه دلیل این اتفاق رخ نداده است گفت: ما کرونا را در نوروز سال گذشته کنترل کردیم عده‌ای هم در بخش‌هایی نظیر مراکز گردشگری، هتل‌ها و مهمانپذیرها ضرر کردند که دولت باید به طریقی این ضررها را جبران کند.

مفتح اضافه کرد: با این استدلال که قشری در این میان زیان می‌بینند پس محدودیت‌ها اعمال نشود در کنار چنین شرایطی اوج گیری کرونا پیش می‌آید، این وضعیت به نظر بنده نه تنها تدبیر مناسبی نیست؛ بلکه شاید سوء تدبیر هم باشد.

وی باید محدویت‌ها مانند سال قبل در ایام نوروز اعمال می‌شد؛ البته ما برای قبل و بعدش هم حرف داریم که بزنیم بیان کرد: ضمن کنترل ویروس باید زیان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا را دولت به طریقی جبران می‌کرد؛‌ده‌ها مورد دیگر شبیه این، سوال‌ است که باید مسوولان ستاد مبارزه با کرونا کشور پاسخگو باشند.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول