اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

میانمار 19 نفر را در ارتباط با کشته شدن یک افسر ارتش به اعدام محکوم کرد

دادگاهی در میانمار 19 نفر را به خاطر کشته شدن یک افسر ارتش در جریان اعتراضات ضد کودتا در این کشور به اعدام محکوم کرد.

میانمار 19 نفر را در ارتباط با کشته شدن یک افسر ارتش به اعدام محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تلویزیون میانمار وابسته به ارتش این کشور جمعه شب گزارش داد که دادگاهی در این کشور 19 نفر را در ارتباط با کشته شدن یکی از افسران نظامی ارتش به اعدام محکوم کرده است. 

براساس گزارش خبرگزاری کیودو، این اولین حکم اعدام تحت حکومت نظامیان میانمار بعد از کوتای فوریه در این کشور است. 

براساس گزارش شبکه MRTV، در روز 27 مارس گذشته 19 نفر در شهرستان «اوکالپا» در یانگون، دو نفر را ربوده و آنها را مورد شکنجه قرار دادند. 

براساس گزارشها، از این نوزده نفر دو نفرشان در بازداشت و بقیه آنها فراری هستند و به صورت غیابی محاکمه شده‌اند. 

در همین روز که خونین ترین روز اعتراضات به کودتای نظامیان علیه دولت قانونی میانمار بود بیش از یکصد معترض در سراسر میانمار به دست نیروهای امنیتی کشته شدند. 

کیودو نوشت، علیرغم سرکوب گسترده معترضان، ارتش میانمار هنوز نتوانسته آتش اعتراضات مردمی را خاموش کند. با این حال ارتش روز جمعه گفته که این اعتراضات رو به کاهش است چرا که مردم دنبال صلح هستند و انتخابات بعدی در یک بازه 2 ساله برگزار خواهد شد. 

انجمن کمک به زندانیان سیاسی در میانمار که اوضاع را در این کشور رصد می‌کند اعلام کرده است که از اول شروع اعتراضات به کودتای میانمار تاکنون 618 نفر کشته شده‌اند. 

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی  پیروز شده بود. گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، نظامیانِ کودتاچی در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول