اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید 20 محصول صنعت هوایی توسط شرکت‌های فناور ایرانی

مدیر شبکه تبادل فناوری ستاد توسعه فناوری نانو گفت: تاکنون 20 محصول در صنعت هوایی، تجاری‌سازی و به ایرلاین‌های مختلف تحویل شده است.

تولید 20 محصول صنعت هوایی توسط شرکت‌های فناور ایرانی

رضا سلطان علیزاده، مدیر شبکه تبادل فناوری ستاد توسعه فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس گفت: یکی از بخش‌هایی که در بحث گروه صنعت پیگیری می‌شود بحث هوایی است که تاکنون بالغ بر ۲۰ محصول تجاری سازی شده و به ایرلاین‌های مختلف تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: روکش‌های صندلی هواپیما و موکت‌های داخل کابین از جمله این محصولات هستند؛ این محصول از سوی یکی از شرکت‌های فناور در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شده است ولی الزاما مواد مصرفی داخل هواپیما باید به صورتی باشند که حداقل آتش سوزی را ایجاد کنند از این رو مواد استفاده شده در هواپیما نسوز و یا کُند سوز هستند تا زمان لازم برای نجات سرنشینان هواپیما وجود داشته باشد.

مدیر شبکه تبادل فناوری ستاد توسعه فناوری نانو خاطرنشان کرد: روکش صندلی  هواپیما از این جهت مهم است که بالاترین نقش را در آتش زایی دارند، بنابراین شرکت‌ها محصولاتی ارائه کرده‌اند که کندسوز هستند.

سلطان علیزاده با بیان اینکه شرکت‌های فناور ایرانی به تولید روکش‌های صندلی هواپیما با ۳ ویژگی «کندسوز»،«آنتی‌ باکتریال»و «آب گریز» بودن دست یافته‌اند، اظهار داشت: شرکت‌های فناور ایرانی به دانش فنی تولید شیشه، فیلترهای داخل کابین، و پوشش‌های مبتنی بر نانو فناوری نیز دست یافته‌اند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول