اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مدیریت کلان عامل بازار افسارگسیخته مرغ/دولت به راهکارهای کنترل بازار مرغ توجه کند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یکی‌ از دلایل التهاب شدید در بازار مرغ را مربوط به مدیریت کلان دولت در کشور دانست و گفت: دولت تمام بودجه کشور را در اختیار داشته و باید بتواند در مواقع حساس و بحرانی، کالاهای اساسی را تأمین و در کنار کاهش التهاب بازار به کنترل بازار کمک شایانی کند.

مدیریت کلان عامل بازار افسارگسیخته مرغ/دولت به راهکارهای کنترل بازار مرغ توجه کند

رسول فرخی میکال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه فشار افسارگسیخته بازار مرغ منجر به نگرانی مردم شده، اظهار کرد: با درخواست نمایندگان مجلس، وزیر جهاد کشاورزی امروز به صحن علنی آمده و توضیحاتی را در خصوص دلایل افزایش قیمت مرغ بیان و با توجه به گفته‌های وزیر، بسیار امیدواریم التهاب بازار به سمت کاهش قیمت حرکت و در ماه رمضان مشکل توزیع و تأمین مرغ رفع شود.

وی‌ با انتقاد از صف‌های طولانی خرید مرغ و تخم‌مرغ در این روزهای کرونایی گفت: دولت تمام کابینه خود را برای حل مشکل توزیع مرغ، تأمین نهاده‌های دامی و جلوگیری از افزایش قیمت این کالای اساسی مردم به‌کاربرده ولی به دلیل سوءمدیریت شدید در بسیاری از ارگان‌های دولتی، نمی‌تواند به‌تنهایی مشکل این روزها یعنی رفع صف‌های مرغ و تخم‌مرغ را حل کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یکی‌ از دلایل التهاب شدید در بازار مرغ را مربوط به مدیریت کلان دولت در کشور دانست و افزود: دولت تمام بودجه کشور را در اختیار داشته و باید بتواند در مواقع حساس و بحرانی، کالاهای اساسی مثل مرغ و تخم‌مرغ را تأمین و در کنار کاهش التهاب بازار به کنترل بازار کمک شایانی کند.

فرخی با تأکید بر لزوم توجه به اولویت‌بندی نیازهای کشور در ابتدای سال توسط دولت تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کشور به سوءمدیریت برخی از وزارتخانه‌ها مربوط بوده که جای بسیار تأسف دارد، زیرا علیرغم اینکه مجلس ضرورت پیگیری مشکلات را به دولت گوشزد می‌کند ولی دولت بعضاً به این موارد بی‌توجه بوده و نتیجه آن نابسامانی بازار مرغ است.

وی با اذعان به اینکه در کشور سه هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری از ارز چهار هزار و ۲۰۰ هزارتومانی بهره‌مند هستند، بیان کرد: کشور دارای ظرفیت خوبی در عرصه تولید مرغ در کشور بوده و با این میزان از واحد مرغداری، مشکلات موجود در بازار مرغ زیبنده مردم نبوده و جای بسیار تأسف و تأمل دارد، لذا دولت باید در این خصوص پاسخگو باشد. ‌

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس وزارت جهاد کشاورزی را مسؤول توزیع نهاده‌های دامی در کشور دانست و گفت: مسؤولیت مستقیم کاستی‌های موجود به‌خصوص در توزیع نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی برمی‌گردد زیرا وظیفه تأمین و نظارت بر توزیع صحیح نهاده‌های تولید را بر عهده دارد‌.

فرخی همچنین با اشاره به راهکارهای رفع مشکل توزیع و افزایش قیمت مرغ در کشور بیان کرد: احصای آمار دقیق و افزایش اعتبار آماری پارامترهای مؤثر در طول زنجیره عرضه، رفع انحصار در واردات نهاده‌های دامی، تنوع‌بخشی در اقلام خوراکی، تنوع‌بخشی به مبادی وارداتی، افزایش شفافیت و نظارت‌پذیری سامانه‌ها، رفع ایرادهای سامانه بازار گاه در راستای حداکثرسازی فرایندهای سیستمی، نظارت مستمر و کارآمد بر همه اجزای زنجیره ارزش و رفع موانع تجاری و ایجاد انگیزه برای بازرگانان صاحب صلاحیت ازجمله راهکارهای حل معضل مرغ در کشور است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول