اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خروج تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از کردستان ممنوع شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از استان خبر داد.

خروج تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از کردستان ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این کمیته تنها در راستای قیمت‌گذاری مرغ تشکیل نشده بلکه هدف اصلی ما ساماندهی این حوزه است.

وی گفت: در موضوع جوجه‌ریزی با توجه به تقاضایی که برای مرغ در کشور ایجاد شده است باید تولید جوجه بیشتری صورت بگیرد که این مهم نیز سیکل خاص خود را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: باید به صورت ویژه روی این موضوع کار کنیم تا جوجه‌ریزی که انجام می‌گیرد در چرخه درست خود قرار گیرد و منجر به تولید گوشت شود.

جعفری خاطرنشان کرد: تولید مرغ در کردستان مازاد بر نیاز است لذا نیابد اجازه دهیم به هیچ وجه تخم‌مرغ نطفه‌دار و یا جوجه یک‌روزه از استان خارج نشود.

وی گفت: هر کدام از فعالین زنجیره تولید مرغ در استان که در این چرخه حضور دارند اگر مشخص شود نقشی در قاچاق جوجه داشته‌اند تا مرحله تعلیق پروانه پیش خواهیم رفت.

جعفری اذعان داشت: مرزهای کردستان کنترل شده است و امکان سوءاستفاده از مرز وجود ندارد و کشف و ضبط 300 هزار قطعه کشفیات جوجه یک‌روزه نشان از تلاش جهادی نیروهای امنیتی و مرزبانی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار از استان کردستان ممنوع شده است و این موضوع با نظارت جدی دنبال می‌شود.

جعفری افزود: باید به واحدهای تولید و جوجه‌ریزی اخطار داده شود هر تخلفی در این خصوص مشاهد شود به صورت جدی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه مخالف رونق و توسعه صادرات نیستیم، گفت: خود ما نیز همواره متقاضی صادرات هستیم نمی‌خواهیم جلوی صادرات را بگیریم ولی این کار مستلزم عادی شدن شرایط است تا زمانی که در داخل نیاز داریم نباید صادراتی به خارج از کشور صورت بگیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول