اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲ میلیون هکتار از منابع ملی سمنان سنددار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، سند اراضی منابع ملی و طبیعی استان به میزان دو میلیون هکتار صادر شده است.

۲ میلیون هکتار از منابع ملی سمنان سنددار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی در زمینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی اظهار کرد: در سالی که گذشت، تعامل بسیار خوبی با سازمان ثبت اسناد و املاک برقرار شد و نتیجه آن اقدامات چندین برابری در اخذ سند کاداستر اراضی ملی بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تلاش‌های انجام شده به‌منظور سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای اجرای برنامه‌های ۹ در ۹۹ از ابتدای سال گذشته تاکنون سند اراضی منابع ملی و طبیعی استان به میزان دو میلیون هکتار صادر شده است.

مرادی‌حقیقی افزود: با همکاری دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان از بدو شروع حدود هفت میلیون هکتار از اراضی ملی استان ثبت شده و کل اسناد اخذ شده پنج میلیون و ۲۳۰ هزار هکتار دارای سند تک‌برگ شد و تا پایان سال جاری کلیه عرصه‌های منابع طبیعی با تخصیص اعتبار سنددار خواهد شد و همچنین انجام تثبیت و اخذ سند برای کلیه اراضی ملی گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر نظارت بیشتر بر عملکردها خاطرنشان کرد: معاونان، رؤسای ستادی و رؤسای شهرستان‌های تابعه استان سمنان موظف هستند تا دورترین نقطه حوزه استحفاظی در شهرستان‌ها نظارت کامل داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: توصیه و سفارش به منزله ایراد گرفتن نیست بلکه از نکات مهمی است که در دین اسلام نیز بر آن تأکید سفارش شده و ما وظیفه داریم نظارت بر اقدامات در عرصه‌های منابع طبیعی را جدی بگیریم.

مرادی‌حقیقی یادآور شد: با نشستی که با مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان پیش از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، ظرفیت‌های خوبی ایجاد شد که رؤسای شهرستان‌ها و معاونان اداره کل باید از این ظرفیت رسانه‌ای در جهت توسعه پایدار منابع طبیعی استفاده کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول