اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افزایش ۲۶ درصدی جوجه‌ریزی طی سال جاری در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در فروردین ماه امسال 2 میلیون 497 هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان انجام شده که نسبت به مدت زمان سال گذشته ۲۶ درصد رشد دارد.

افزایش ۲۶ درصدی جوجه‌ریزی طی سال جاری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری ظهر امروز در دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جوجه‌ریزی و تولید مرغ در استان به اندازه انجام می‌شود و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سال 98 در مجموع 44 میلیون 276 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان داشتیم، گفت: این آمار در مدت زمان مشابه در سال گذشته به 43 میلیون و 853 هزار قطعه رسید.

وی اضافه کرد: اگرچه بخش تولید به واسطه شیوع کرونا مشکلات زیادی را تجربه کرد اما حوزه صنعت مرغ کردستان نسبت به کشور وضعیت خوبی داشت.

3.6 دهم درصد جوجه‌ریزی کشور در کردستان انجام می‌شود

وی افزود: سال گذشته در مجموع 3.6 دهم جوجه‌ریزی کشور در استان کردستان انجام شد که براساس برآورد در سطح 4 دهم درصد بوده است.

سپری تصریح کرد: در فروردین 98 که وضعیت بسیار عادی بود 2 میلیون و 201 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ویروس به یک میلیون و 980 هزار قطعه کاهش یافت اما در فروردین ماه امسال 2 میلیون و 497 هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان انجام شده است.

وی از رشد 26 درصدی جوجه‌ریزی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته و افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال 98 که سال نرمالی بود، خبر داد.

سپری همچنین گفت: فروردین ماه امسال تاکنون روزانه 79 هزار و 815 قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول