اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جدال باغداران «لهوس» سی‌سخت با تبعات زلزله و بی‌خیالی مسؤولان!+تصاویر و فیلم

باغات کشاورزی منطقه لهوس سی سخت چسپیده به جهاد کشاورزی شهرستان دنا مورد بی‌توجهی فراوان قرار گرفته و باعث خشک زدن بخش وسیعی از باغات این منطقه شده است.

جدال باغداران «لهوس» سی‌سخت با تبعات زلزله و بی‌خیالی مسؤولان!+تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت،کشاورزان و باغداران منطقه «لهوس» سی‌سخت از بی‌توجهی جهاد کشاورزی شهرستان دنا نسبت به خود ناراضی و گلایه‌مند هستند.

به گزارش فارس، زلزله ۲۹ بهمن ۹۹ علاوه بر خسارت به منازل مسکونی شهر سی‌سخت، تأسیسات، جداول کشاورزی و منابع آب کشاورزان را دچار خسارات فراوانی کرد که در برخی از مناطق به همت خیرین و همکاری خود مردم مشکلات آنها برطرف شد.

در این بین کشاورزان و باغداران منطقه لهوس سی‌سخت از خسارات زلزله ۲۹بهمن بی نصیب نبودند و بیشتر جداول و منبع آب آنها دچار خسارات شدید شده است.

آن‌ها می‌گویند با مراجعه چندین باره به اداره جهاد کشاورزی شهرستان دنا مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و مسئولان جهاد کشاورزی همکاری آن چنانی با این کشاورزان و باغداران نداشته‌اند.

کشاورزان منطقه لهوس اظهار داشتند که چندین بار به جهاد کشاورزی شهرستان دنا و جهاد کشاورزی استان نامه نگاری انجام داده‌ایم و چندین بار هم به صورت انفرادی و گروهی مراجعه کرده‌ایم که متأسفانه با جواب سر بالا رو به رو شده‌ایم و مثل سال های قبل وعده‌های توخالی حواله کرده‌اند.

یکی از کشاورزان در گفت‌وگو با فارس گفت: منبع آب باغات لهوس متعلق به سال‌های گذشته است و تاکنون جهاد کشاورزی شهرستان دنا که در همسایگی این باغات قرار دارد هیچ توجهی نکرده به طوری که  پارسال  مبلغ ۳۰میلیون تومان وام برای لایروبی  قنات باغات منطقه لهوس تأمین اعتبار گردید که با تغییر و تحول مدیریتی، متأسفانه مدیریت جدید حاضر به پرداخت این مبلغ نگردید.

این باغدار تصریح کرد: زلزله باعث شده است که تمام جداول و منبع آب دچار ترک خوردگی شدید گردد که باعث هدر رفت حداقل دو سوم آب موجود می‌شود و این مهم باتوجه به وضعیت کمبود بارندگی‌های اخیر مشکلات بسیار زیادی برای ما خواهد داشت.

گفتنی است آن گونه که کشاورزان لهوسی می‌گویند منطقه زیر کشت لهوس بیش از ۷۰ هکتار بوده که به دلیل بی‌توجهی‌ها به این منطقه  تنها در حدود ۲۰ هکتار زیر کشت بوده و مابقی آن خشک و لم یزرع شده است.

 

انتهای پیام/82009/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول