اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رشد ۴۲ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان از رشد ۴۲ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۱۴ واحد صنعتی با میزان اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در گیلان راه‌اندازی شد در حالی که برنامه‌ریزی استان ۱۸۰ واحد بودا است.

رشد ۴۲ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در جلسه شورای معاونین سازمان صمت در سالن اجتماعات این سازمان با بیان اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها همواره یک استراتژی‌‌مهم در سازمان صمت بوده است، اظهار کرد:در سال گذشته برای تحقق شعار سال، خنثی‌سازی تحریم‌های خصمانه، تکیه بر توان داخلی و بومی سازی محصولات و ماشین آلات، همواره یک رویکرد استراتژیک برای بخش صنعت بود.

وی با اشاره به صرفه‌جویی ۴۸ میلیون دلاری ارز در گیلان گفت: برنامه سازمان صمت در سال گذشته صرفه‌جویی ۴۵ میلیون دلاری ارز بوده است ولی با تلاش صنعت‌گران ۴۸ میلیون دلار صرفه‌جویی ارز در این استان‌ شاهد بوده و این بالندگی و تکاپوی بخش تولید گیلان باعث شد آن دسته از محصولاتی که با واردات آن با مشکل روبرو بوده‌ایم و یا باعث خروج ارز از کشور می‌شد با تولید در داخل به یک فرصت تبدیل شود.

رئیس سازمان صمت گیلان از رشد ۴۲ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان خبر داد و افزود: در سال گذشته ۲۱۴ واحد صنعتی با میزان اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در گیلان راه‌اندازی شد در حالی که برنامه‌ریزی استان ۱۸۰ واحد بودا است.

دلق‌پوش با ابراز خرسندی از ایجاد دو هزار و ۵۰۰ شغل در گیلان در سال گذشته بیان کرد: علی‌رغم دشواری های تحریمی و شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ از منظر اشتغال صنعتی ۲۰ درصد رشد داشته ایم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول