اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

شکایت گسترده از بی بی سی بابت پوشش بیش از حد مرگ شوهر ملکه!

بالاخره تحت فشار انتقادات گسترده، بی بی سی صفحه اختصاصی شکایات را برای بینندگان خسته از پوشش بیش از اندازه مرگ شاهزاده فیلیپ باز کرد. اختصاص تمام شبکه ها و برنامه ها به مرگ شوهر ملکه بریتانیا نارضایتی شدید مخاطبین را درپی داشت.

شکایت گسترده از بی بی سی بابت پوشش بیش از حد مرگ شوهر ملکه!

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، ورایتی: بالاخره تحت فشار انتقادات گسترده، بی بی سی صفحه اختصاصی شکایات را برای بینندگان خسته از پوشش بیش از اندازه مرگ شاهزاده فیلیپ ایجاد کرد.

در بیانیه صفحه شکایات بی بی سی نوشته شده که از بینندگان ناراضی دعوت می کند تا آدرس ایمیل خود را برای ثبت شکایت ارسال کنند: ما شکایاتی در مورد پوشش بیش از حد تلویزیونی در مورد مرگ پرنس فیلیپ دوک ادینبورگ و شوهر الیزابت دوم ملکه بریتانیا، دریافت می کنیم.

اندکی پس از انتشار خبر مرگ شاهزاده فیلیپ شوهر ملکه بریتانیا در ظهر به وقت محلی روز جمعه، بی بی سی تمام برنامه های عادی خود را تا ساعت ۶ حذف کرد و به این خبر پرداخت. در اواخر روز نیز، برنامه های پربیننده بی بی سی نظیر فینال «MasterChef» برای ایجاد ویژه برنامه های خبری و ادای احترام به دوک ۹۹ ساله پخش نشدند.

برنامه های شبانه بی بی سی نیز قطع شد و جای خود را به یادواره «فیلیپ دوک ادینبورگ»، و همچنین ویژه برنامه ادای احترام به همسر ملکه و مصاحبه هایی با «شاهزاده چارلز» و «پرنسس آن» دادند.

در ساعت ۱۰:۴۵ شب جمعه نیز برنامه های کانال ۴ بی بی سی قطع شد و صفحه ای خالی جای برنامه های روتین را گرفت که روی آن نوشته بود برنامه های کانال چهار بی بی سی به تعلیق در آمدند، لطفا برای مشاهده گزارش های مهم خبری به کانال یک بی بی سی مراجعه کنید. 

اما انگلیسی ها لطف نکرده اند که تلویزیون جمعه شب را برای برنامه های سلطنتی کنار بگذارند.

«مایا دانفی» مجری تلویزیون بی بی سی گفت: تازه فهمیدم که بی بی سی برای دقیق نشان دادن ادای احترام به شاهزاده فیلیپ، همه چیز را در کانال یک و دوی بی بی سی از جمله فینال برنامه فوق العاده مهم ور پربیننده «Masterchef» را از پخش خارج کرده است. دقیقاً هر دو کانال بی بی سی به طور همزمان همان برنامه ادای احترام به فیلیپ را جایگزین کردند. و این خیلی عجیب و غیرمعمول است!

برخی گفتند که استراتژی بی بی سی مانند ۴۰ سال پیش اروپای شرقی است، بسیاری دیگر هم بی بی سی را به «تلویزیون تبلیغات حاکمیت» تشبیه کردند.

سخنگوی تلویزیون بریتانیا در بیانیه ای در این خصوص گفت: روز جمعه ما تمام چهار شبکه را به خبر غم انگیز درگذشت پرنس فیلیش اختصاص دادیم اما با این وجود شرایطی هم مهیا کردیم تا مردم برخی برنامه های پربیننده خود ازجمله «گاگل باکس» و «سیرکل» را امشب در زمان پخش خود تماشا کنند.

همزمان با بی بی سی جهانی، بخش فارسی این شبکه نیز تماما به خبر مرگ دوک ادینبورگ و شوهر ملکه و خاندان سلطنتی انگلیس اختصاص یافت. این سطح از پوشش همچنین با انتقادات شدید بیننده های این کانال مواجه شد تا اینکه بخش نظرات مردمی درباره این اخبار را هم مسدود کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول