اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بی‌خبری رسانه‌ها از فعالیت‌های استانداری مازندران!

آنچه که از خروجی سایت استانداری مازندران منتشر می‌شود کم‌کاری مدیران در استانداری مشهود است اینکه استاندار عملکردش ضعیف است یا ضعف در تیم اطلاع‌رسانی وجود دارد، امید داریم که خودشان پاسخگو باشند.

بی‌خبری رسانه‌ها از فعالیت‌های استانداری مازندران!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، انتخاب تیم رسانه‌ای مناسب همیشه یکی از دغدغه‌های جدی در مدیریت‌هاست که با وجود پیشرفت‌های اطلاع‌رسانی کمتر به آن توجه می‌شود. مدیر رسانه‌ای یا روابط عمومی و پاسخگو یکی از نیازهای اساسی در دستگاه‌های استان مازندران با وجود فعالیت رسانه‌های متعدد است.

با رشد فزاینده فضای مجازی نیاز به افزایش اطلاع‌رسانی به‌هنگام بیشتر احساس می‌شود، اگر در گذشته چند خبرگزاری و سایت به همراه نشریات مکتوب جریان اطلاع‌رسانی را برعهده داشتند و بیش از ۷۰۰ خبرنگار در استان مازندران فعال بودند، اما در حال حاضر ظرفیت فضای مجازی به این مجموعه اضافه شده است.

به‌نظر می‌رسد که جریان اطلاع‌رسانی در استانداری مازندران متناسب با رشد فضای مجازی نبوده و حتی در حد و اندازه‌های گذشته هم نیست و ضعیف و ضعیف‌تر شده است. نقدها پاسخ داده نمی‌شود، مدیران تمایلی به اطلاع‌رسانی ندارند، اطلاع‌رسانی‌ها متناسب و مناسب با نیازهای جامعه نشده و محدوده اطلاع‌رسانی‌ها در حد و اندازه‌های اعلام حضور، کاهش پیدا کرده است.

اگرچه با وجود شرایط کرونایی محدودیت‌ها نسبت به حضور خبرنگاران در حوزه‌های مختلف ایجاد شده ولی انتظار این بود که جریان اطلاع‌رسانی این خلاء را با استفاده از ظرفیت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، پُر کند اما از این پتانسیل هم استفاده نشده است.

برای نمونه درگاه استانداری مازندران در روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه را مورد بررسی قرار می‌دهیم و رصد فعالیت سایر درگاه‌های اطلاع‌رسانی ادارات را در جای خود نیز انجام می‌دهیم.

 

 

آیا در روز شنبه استاندار و معاونت‌های مختلفی که در کنار استاندار فعالیت می‌کنند، اقدام خاصی انجام نداده‌اند که تنها دو مطلب از استاندار که یکی به‌صورت کلیشه‌ای درباره فعالیت بنیاد مسکن و دیگری دیدار استاندار با رئیس ستاد اقامه نماز استان منتشر شده؟

چرا در روزهایی که قرار است شور انتخاباتی ایجاد شود، خبر، مطلب و گزارشی از معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران منتشر نمی‌شود؟ چرا نباید مدیران حوزه اقتصادی و عمرانی استاندار مازندران در نخستین روز کاری هفته چهارم فروردین‌ماه فعالیت مناسبی که ارزش رسانه‌ای شدن را داشته باشد، انجام نداده‌اند؟

حال و روز جریان اطلاع‌رسانی در استانداری مازندران در سایر روزها هم چندان مناسب نیست، خبر شروع عملیات اجرایی مجتمع کشت و صنعت ۴۰۰ هکتاری در مازندران که از حوزه معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران منتشر شده، در روزهای سرد و سخت کرونایی می‌تواند خبر خوب و امیدوارکننده‌ای باشد. اما این خبر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر دارد که به‌طور کلی خیریان‌پور معاون استاندار چندان پاسخگوی رسانه‌ها نیست و اخبار منتشرشده کامل و اطلاعات همه‌جانبه در این خبر و خبرهای حوزه اقتصادی منتشر نمی‌شود.

زباله‌سوز پای ثابت خبرهای معاونت عمرانی استانداری مازندران است.

درب دفتر معاونت سیاسی امنیتی استاندار مازندران که کلاً به روی رسانه‌ها بسته است.

مدیران فعلی استانداری مازندران کمی به گذشته برگردند و آرشیو فعالیت‌های خبری در استانداری مازندران را اگر رصد کنند، رسانه‌ها در تخصصی‌ترین جلسات استانداری مازندران دعوت بودند و حتی از این جلسات انتقادی‌ترین مطالب را هم منتشر می‌کردند و در جای خودش استانداری و یا عوامل اطلاع‌رسانی پاسخگوی رسانه‌ها بودند.

اینکه استاندار یک مدیری با سابقه و شخصیتِ رسانه‌ای است، شکی نیست اما آیا آنچه که از خروجی استانداری مازندران در حوزه‌های مختلف منتشر می‌شود کاربرد رسانه‌ای دارد؟ کاش این رسانه‌ای بودن جناب استاندار و پاسخگو کردن مدیران به رسانه‌ها در بین مدیران میانی استانداری مازندران تسریع پیدا کند یا حداقل تیم رسانه‌ای استانداری قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر در حوزه‌های مختلف عمل کند.

نشست‌های فصلی و تخصصی حتی در شرایط محدود کرونایی از اقداماتی است که می‌توان آن را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد که این موضوعات به کلی در استانداری مازندران به فراموشی سپرده شده است.

درست است که دولت ماه‌های آخر فعالیتش را سپری می‌کند اما آیا نباید مدیران استانی در روزهای آخر پاسخگوی عملکرد و اقدامات‌شان باشند؟ روند اطلاع رسانی‌ها در استانداری مازندران به‌شدت مورد نقد و نظر است، اینکه این موضوع به خود استاندار برمی‌گردد یا تیم رسانه‌ای؟! انتظار است که پاسخ مناسبی از سوی متولیان امر در استان مازندران داده شود.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول