اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارسال اثر از کشورهای کانادا و آمریکا به جشنواره غزل منزوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ارسال اثر از کشورهای کانادا و آمریکا به جشنواره غزل منزوی خبر داد و گفت: همچنین از 12 استان نیز اثر دریافت شده است.

ارسال اثر از کشورهای کانادا و آمریکا به جشنواره غزل منزوی

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل به دو زبان «فارسی و ترکی» به یاد حسین منزوی برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل منزوی در سه بخش برگزار می‌شود، اضافه کرد: نخستین بخش مربوط به «کتاب مجموعه غزل» چاپ شده از ابتدای سال 1396 تا 1398، بخش دوم مربوط به تک‌ اثر (ارسال پنج اثر از سوی هر شرکت‌کننده) و بخش سوم در بخش پژوهش شامل پایان‌نامه و کتاب در حوزه نقد و بررسی غزل حسین منزوی است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه فراخوان مربوط به نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل، اسفند سال قبل منتشر شد، اضافه کرد: در همین مدت کوتاه که فراخوان منتشر شده از 12 استان اثر به دبیرخانه واصل شده که در این میان دو اثر از کشور آمریکا و کانادا ارسال شده است.

 احمدخانی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا 31 اردیبهشت‌ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب و مجموعه غزل و پژوهش‌های چاپ‌شده را به دبیرخانه ارسال کنند، تصریح کرد: استانداری زنجان، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مجمع انجمن‌های ادبی استان زنجان در برگزاری این برنامه ادبی همکاری دارند.

 بر اساس این گزارش «حسین منزوی» یکم مهر سال 1325 در زنجان متولد و در ۱۶ اردیبهشت‌ ۱۳۸۳ خورشیدی بر اثر بیماری ریوی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

 «کتاب روز»، «یک شعر و یک شاعر»، «آیینه و ترازو» و «آیینه آدینه» از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بود که این شاعر معاصر تهیه‌کنندگی آن‌ها را برعهده داشت.

 منزوی در طول فعالیتش در تلویزیون نزدیک به ۱۵۰ ترانه سرود و محمد نوری، شهرام ناظری، کوروش یغمایی و علیرضا افتخاری از افرادی هستند که با منزوی در زمینه‌ ترانه و موسیقی همکاری داشته‌اند.

 منزوی همچنین منظومه‌ «حیدر بابایه سلام» محمدحسین شهریار را به صورت شعر نیمایی ترجمه کرد و «با عشق در حوالی فاجعه»، «از شوکران و شکر»، «حنجره‌ زخمی تغزل»، «با عشق تاب می‌آورم» (شامل شعرهای سپید و آزاد)، «به همین سادگی»، «از خاموشی‌ها و فراموشی‌ها» و «با سیاوش از آتش» از آثار منتشرشده‌ او هستند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول