اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خواسته عمومی مردم چاروسا و دیشموک از قرارگاه خاتم/پروژه‌ای که 60 هزار نفر را نجات می‌دهد

اتصال جاده امامزاده نورالدین عباس(ع) به جاده پاتاوه- دهدشت کمک شایانی به توسعه بخش‌های محروم چاروسا و دیشموک می کند.

خواسته عمومی مردم چاروسا و دیشموک از قرارگاه خاتم/پروژه‌ای که 60 هزار نفر را نجات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، اتصال جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی چندین سال گذشته در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی جنوب کشور است و به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه و وزارت راه شناخته شده است.

این پروژه که به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم خطه جنوب و استان می‌باشد هر از چندگاهی با حضور مسوولان کشوری و استانی مورد بازدید قرار می‌گیرد پروژه‌ای که می‌تواند به برون رفت استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مناطق و شهرهای مختلف آن به خصوص کهگیلویه بزرگ از بن‌بست کمک ویژه داشته باشد.

 

اتصال این محور ارتباطی به مناطق فرعی به خصوص روستاها و شهرهای اطراف این مسیر خوشحالی مردم را دو چندان می‌کند چرا که می تواند بر خروج این مناطق از بن بست کمک شایانی داشته باشد.

یکی از این مناطق قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه است اتصال این جاده می تواند مردم چاروسا و دیشموک را در کمترین زمان به مرکز استان و دیگر شهرهای و استان‌های همجوار به خصوص اصفهان و چهارمحال بختیاری و فارس برساند.

اما یکی از مشکلات و دل نگرانی های این روزهای مردم این دو مناطق و روستاهای اطراف این است که با افتتاح پروژه باید مسیر زیادی را تا مسیر قلعه دختر داشته باشند تا بتوانند به این جاده اتصال پیدا کنند و تنها راه نجات آنها برای کوتاه کردن مسیر اتصال محور از مسیر امامزاده نورالدین عباس(ع) است.

آسفالت و اتصال این مسیر از روستای دشت آزادی به امامزاده نورالدین عباس(ع) کهگیلویه می تواند راه نجاتی برای مردم چاروسا و دیشموک و بسیاری از مردم حوزه مرکزی باشد که نیازمند عزم جدی برای اتصال و بازگشایی این مسیر می‌باشد.

 مردم این دو منطقه که جمعیتی قریب به 60 هزارنفر را تشکیل می دهند باید مسیر طولانی را از قلعه دختر بگذرانند تا بتوانند به مسیر اصلی و سپس مرکز استان برسانند که با آسفالت و اتصال تنها 15 کیلومتر از امامزاده نورالدین تا جاده اصلی مشکل مردم این منطقه برطرف خواهد شد.

مسوولان چه می‌گویند

کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در سفر به قلعه رئیسی راه برون رفت این مناطق از بن‌بست را راه های ارتباطی دانست و گفت: با رایزنی و همکاری که از قرارگاه خاتم النبیاء سپاه و راهداری و حمل و نقل داشتیم خواستار اتصال و آسفالت مسیر امامزاده نورالدین(ع) به مسیر اصلی پاتاوه به دهدشت شدیم چرا که این مسیر می‌تواند کم شایانی به رفاه حال مردم چاروسا و دیشموک داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: امیدواریم تا تکمیل و افتتاح این مسیر در آینده این مسیر که خواسته عمومی مردم چاروسا و دیشموک است محقق شود و مسیر به امامزاده نورالدین هم متصل شود تا بتواند مردم راحت تر از آن استفاده کنند.

کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه هم در سفر به قلعه رئیسی زیرساخت‌ها را مهمترین و اساسی ترین راه برای خروج از بن بست دانست و تاکید کرد: راه ارتباطی مناسب مهمترین و اصولی ترین تسهیل کننده‌ای است که می تواند به مردم یک منطقه برای ارتباط بیشتر کمک کند و اتصال این مسیر به مسیر اصلی پاتاوه به دهدشت می تواند به خروج از بن بست این مناطق کمک شایانی داشته باشد.

به گزارش فارس؛ همانطور که سپاه و قرارگاه خاتم النبیاء با عزم جدی و توجه به خواست مردمی به پروژه های عمرانی و در جهت رفاه هرچه بیشتر مردم تلاش می‌کند امیدواری را نسبت به اتصال این مسیر دو چندان کرده که مردم این مناطق از سپاه و راهداری و حمل و نقل نسبت به اتصال این مسیر خواسته عمومی دارند.

گفتنی است، این مسیر از روستای دشت آزادی چاروسا آغاز سپس به چم لپو-امامزاده نورالدین عباس(ع) و محور اصلی پاتاوه به دهدشت اتصال پیدا می‌کند که مسیری قریب به 15 کیلومتر است.

گزارش "سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول