اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تعطیلی 60 درصد از واحدهای صنعتی کرمان طی سال 99

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: سال گذشته حدود ۶۰ درصد از واحد‌های صنعتی استان کرمان تعطیل یا نیمه تعطیل بودند.

تعطیلی 60 درصد از واحدهای صنعتی کرمان طی سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کرمان  با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شهدا به‌صورت ویدئوکنفرانس اظهار داشت: برنامه‌های مفصلی برای توسعه و پیشرفت استان تدوین شده و تمرکز ما در سال جاری بر روی ظرفیت‌های نهان استان است که بتوانیم آن را فعال کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ نیروی انسانی جزو‌ استان‌های پیشرو کشور است، عنوان کرد: زنان استان کرمان در برخی از زمینه‌ها پیشرو هستند اما سهم آنها در پست‌های مدیریتی استان اندک است.

زینی‌وند بیان داشت: یکی از دلایل پایین بود نرخ اشتغال زنان استان کرمان پایین بودن سهم اشتغال استان از بخش خدمات نسبت به برخی دیگر از استان‌های کشور است.

استاندار کرمان تصریح کرد: به دلیل اینکه کشاورزی استان سنتی و مردم‌محور است و رشد قابل توجهی در گردشگری استان صورت نگرفته از دلایل بالابودن نرخ بیکاری زنان استان شده است.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین استان کرمان به تصویب رسیده، اظهار داشت: باید انطباق و اتصال بین برنامه سند آمایش و برنامه توسعه استان ایجاد شود در غیر این صورت توسعه استان را نمی‌توانیم رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۶۰ درصد از واحد‌های صنعتی استان تعطیل یا نیمه تعطیل بودند، افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی در زمینه فرار سرمایه‌ها  در ۸ ماه سال گذشته استان کرمان ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه داشته در حالی که در گذشته این رقم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: نرخ مشارکت بانوان در استان کرمان ۱۱.۹ درصد است و از میانگین کشوری حدود ۲.۲ درصد پایین‌تر است.

وی ابراز داشت: نرخ بیکاری زنان استان کرمان بر اساس مطالعاتی که در پاییز سال گذشته صورت گرفت نسبت به متوسط کشوری دو برابر است.

رودری با اشاره به اینکه در حوزه زنان ۲۱ میلیارد تومان بودجه از اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است،  تصریح کرد: ۴۴ درصد کارکنان دولتی استان را بانوان تشکیل می‌دهند و همچنین ۲۳ درصد پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار دارد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتبارات بسیار خوبی در مجلس برای کارآفرینی و اشتغال در نظر گرفته شده است و در این راستا از شما به‌عنوان معاون رئیس جمهور درخواست داریم با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان در سال جاری طرح پایلوت با رویکرد اشتغال در حوزه کارآفرینی زنان را در این استان اجرا کنید.

وی گفت: ما امیدواریم در پایان سال در استان کرمان با اجرای این طرح در بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار  اتفاقات خوبی روی دهد.

پورابراهیمی افزود: به هر میزان معاون رئیس جمهور اعتبار برای این طرح اختصاص دهند ما در استان کرمان به همان میزان اعتبار اختصاص خواهیم داد.

در ادامه این جلسه فاطمه سادات‌حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهار داشت: آمار زنان تحصیل کرده استان کرمان از سایر استان‌های کشور بالاتر است.

وی گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان کرمان سند وضعیت زنان و خانواده استان تصویب شده و در این راستا ۵۰ طرح در سطح استان اجرا شده است که حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها اختصاص داده شده است.

حسینی ابراز داشت: از جمله کارهایی که در راستای حمایت از زنان در استان صورت گرفته یا در حال انجام است، اعطای تسهیلات به زنان کارآفرین روستایی، طرح بازیگران زندگی، طرح کمند با محوریت دانشگاه شهید باهنر کرمان، تعامل و همکاری با بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از زنان کارآفرین روستایی، طرمی‌توان ح جهش حرکت و ... می‌توان نام برد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: در سال جاری برنامه‌های ما در پنج محور و  ۲۰ طرح مهم فرهنگی تدوین شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول