اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بیماران بهبود یافته کرونایی در مازندران ۷۹۳واحد پلاسما اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: تاکنون ۸۸۰ نفر از افراد بهبودیافته به انتقال خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۷۹۳ واحد پلاسما دریافت شد و برای درمان بیماران کرونایی در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفت.

بیماران بهبود یافته کرونایی در مازندران  ۷۹۳واحد پلاسما اهدا کردند

ذوالفقار تقوی در ارتباط با وضعیت اهدای خون در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: آمار اهدای خون نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷.۳۸ درصد رشد داشته است.

 وی گفت: طی نوروز امسال ۳هزار و ۸۳۵ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۳هزار و ۲۵۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: از میان اهداکنندگان خون یک‌هزار و ۹۷۹ نفر اهداکننده مستمر، ۳۴۶ نفر با اولی و ۹۲۶ نفر اهداکننده باسابقه خون بودند.

این مسؤول با بیان اینکه جمع‌آوری پلاسمای بهبود‌یافتگان کووید ۱۹ از ابتدای اردیبهشت امسال در مازندران آغاز شد، افزود: تاکنون ۸۸۰ نفر از افراد بهبودیافته به انتقال خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۷۹۳ واحد پلاسما دریافت شد و برای درمان بیماران کرونایی در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفت.

تقوی یادآور شد: افرادی که به کووید۱۹ مبتلا شدند و‌حداقل ۲۸ روز کامل از بهبودی و سلامتی شان گذشته است میتوانند به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند و به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان پلاسمای خون خود را برای  تسریع  در روند بهبود و‌درمان بیماران تازه مبتلا شده به کرونا اهدا کنند.

وی بیان کرد: در نوروز امسال ۴هزارو ۵۵۸ واحد فرآورده‌های مختلف بین ۴۸ مرکز درمانی استان مازندران توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون استان، نیاز به خون را نیازی همیشگی و روزانه اعلام کرد و گفت: بیماران خاص مانند مبتلایان به سرطان تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های آن هستندکه تعدادشان در استان بیش از ۱۴ هزار نفر است.

تقوی بیان کرد: اداره کل انتقال خون مازندران دارای ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون است که وظیفه تامین خون و فرآورده های خون سالم ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد.

وی در پایان از مشارکت مردم مازندران در امر اهدای خون تقدیر کرد و گفت: درخواست ما از مردم این است که با توجه به نیاز دائمی و همیشگی خون حضور مردم برای اهدای خون نیز مستمر باشد تا شاهد بروز مشکلی برای افراد و بیماران نباشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول