اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

معیار احراز صلاحیت شوراها مر قانون و شرع است/داوطلبان به زور، تزویر و تهدید متوسل نشوند

رئیس هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهرها و روستاهای گیلان، معیار احراز صلاحیت شوراها را مر قانون و شرع دانست و گفت: داوطلبان برای گرفتن صلاحیت به زور، تزویر و تهدید متوسل نشوند.

معیار احراز صلاحیت شوراها مر قانون و شرع است/داوطلبان به زور، تزویر و تهدید متوسل نشوند

خلیل بهروزی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ادامه بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای گیلان اظهار کرد: فرآیند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای گیلان تا ششم اردیبهشت ادامه داشته و داوطلبانی که صلاحیتشان‌ محرز نشده چهار روز فرصت دارند نسبت به نتیجه بررسی‌ها اعتراض کنند.

وی با بیان اینکه با ثبت اعتراض بررسی صلاحیت داوطلبان توسط اعضای هیئت نظارت استان مجددا بررسی می‌شود، افزود: هیئت نظارت استان نیز طبیعتا فرصتی برای بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان دارد و نتیجه به فرمانداری‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای گیلان در پاسخ به اینکه برخی ها از طرق مختلف در صدد اخذ صلاحیت برای ورود به عرصه انتخابات هستند، گفت: متاسفانه فشارها برای اخذ صلاحیت داوطلبین بسیار زیاد است اما اطمینان می‌دهیم که معیار ما همان مرقانون و شرع اسلام است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از در پیش گرفتن رویه‌ای برای حفظ و صیانت شخصیت داوطلبانی که صلاحیت ورود به ششمین دوره انتخابات را ندارند خبر داد و تصریح کرد: ما به این افراد از آنجا که مستندات قطعی و کافی برای عدم صلاحیت و محرز نشدن شرایطشان برای ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستا را داریم پیشنهاد به انصراف می‌دهیم و این رویه را مناسب‌تر می‌بینیم.

بهروزی‌فر بر لزوم رعایت قانون و شرعیات در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا تاکید کرد و گفت: داوطلبین بدانند در این دوره قانون و شرعیات با جدیت اعمال خواهد شد و زور، تزویر و تهدید ملاک هیئت نظارت نخواهد بود و بهتر هست این رویه از سوی برخی‌ها دنبال نشود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول