اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وضعیت نگران کننده اتباع خارجی در عربستان؛ مرگ 1228 بنگلادشی بابت کرونا

گزارش‌ها از وضعیت نگران کننده اتباع آسیایی تبار شاغل در عربستان و مرگ ناشی از کرونا حکایت دارد.

وضعیت نگران کننده اتباع خارجی در عربستان؛ مرگ 1228 بنگلادشی بابت کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با شیوع مجدد کرونا در اقصی نقاط جهان، اخبار دریافتی از عربستان حاکی از وخامت حال کارگران آسیایی تبار در این کشور دارد.

به نوشته وبگاه «بنگلادش کرانیکل» در 13 ماه اخیر 1228 بنگلادشی جان خود را بابت کرونا  در این کشور از دست داده‌اند. تا پنجشنبه گذشته  در 23 کشور جهان  از جمله عربستان  در مجموع 2729 بنگلادشی به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند . شمار کشته شدگان بنگلادشی در عربستان در قیاس با دیگر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس رقم بالایی است. در امارات 265 نفر، در کویت 107 نفر، در عمان 70 نفر و در قطر 31 تن جان خود را بابت ابتلا به کرونا از دست داده اند.

به نوشته این رسانه، پیشتر آمریکا در فهرست مکانهایی قرار داشت که کارگران بنگلادشی مهاجرت کرده به آن کشور جان خود را بابت کرونا از دست می‌دادند، اما اینک عربستان در جایگاه نخست قرار دارد.

این در حالی است که وزارت بهداشت عربستان روز شنبه مدعی شد  878 مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده و با این حساب تعداد کل موارد تأیید شده این بیماری به 397636 رسانده است. بر اساس آمارهای این کشور ریاض بیشترین موارد ابتلا به کووید-19 را با 410 مورد گزارش کرده و پس از آن مکه  قرار دارد.

عربستان مدعی شده که روز شنبه تنها 10 تن در این کشور جان خود را از دست دادند. شمار فوتی‌های عربستان بابت کرونا تاکنون  6747 نفر اعلام شده است .

وزارت کشور عربستان چندی قبل به دنبال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا (انگلیسی) در تعدادی از کشورهای اروپایی، گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی خود را بست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول