اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نماینده اروپایی: آمریکا در 20 سال گذشته بیش از همه جهان بمب پرتاب کرده است

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری با انتقاد ازجنگ طلبی آمریکا نوشت که واشنگتن در 20 سال گذشته بیش از همه جهان بمب پرتاب کرده که در نتیجه آن ده‌ها میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند.

نماینده اروپایی: آمریکا در 20 سال گذشته بیش از همه جهان بمب پرتاب کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری از جنگ طلبی آمریکا انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «برای مدت زمانی طولانی، رسانه‌های جریان اصلی از گفتن حقیقت درباره جنگ‌های آمریکا خودداری می‌کردند و به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای امپریالیسم بی‌رحم عمل می‌کردند».

این نماینده اروپایی اضافه کرد: « در 20 سال گذشته امریکا در مقایسه با بقیه جهان،‌ بمب‌های بیشتری پرتاب کرده و ده‌ها میلیون نفر را بی‌خانمان کرده است. ما خواستار صلح و نه جنگ هستیم».

این مقام اروپایی روز گذشته نیز در پیامی در توییتر از اقدام اتحادیه اروپا در کمک به آمریکا در ویرانی عراق انتقاد کرده بود. 

وی در این پیام توییتری نوشته بود: «اتحادیه اروپا به ویرانی عراق کمک کرد و هم اکنون باید به بازسازی آن کمک کند. این کمترین چیزی است که ما به آنها بدهکار هستیم و چیز دیگری که به آنها بدهکار هستیم این است که باید گفتن حقیقت درباره اینکه واقعا چه اتفاقی افتاده را آغاز کنیم». (جزئیات بیشتر)

والاس در پیام توییتری دیگری به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و نوشت: «به عراق رفتم تا درک بهترین از اوضاع آنجا پیدا کنم. در آنجا فرصتی پیش آمد تا از نقشی که ایرلند در ویرانی کشورشان با اجازه دادن به ارتش آمریکا برای حمله داد، عذرخواهی کنم».

آمریکا در سال 2003 و در زمان ریاست جمهوری جورج بوش به بهانه نابودی تسلیحات کشتار جمعی رژیم صدام، به عراق حمله کرد اگر چه پس از اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی هیچ آثاری از تسلیحات کشتار جمعی در این کشور پیدا نشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول