اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جوکار: دولت باید پاسخگوی وضعیت قرمز کرونایی کشور باشد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با انتقاد از بی‌تدبیری دولت در مدیریت سفرها و تعطیلات نوروزی گفت: نتیجه بی‌تدبیری و تصمیم نادرست امروز با وضعیت قرمز کرونایی نمایان شده و دولت باید پاسخگوی این وضعیت باشد.

جوکار: دولت باید پاسخگوی وضعیت قرمز کرونایی کشور باشد

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به وضعیت شیوع و گسترش کرونا در کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص سفر در شرایط کرونایی فرمودند مسافرت نمی‌روند و این فرموده اگر برای مسئولین ما مورد توجه بود به این نکته می‌رسیدند که سفر باید ممنوع یا محدود شود.

وی با بیان این‌که اگر سیاستگذاری‌ها در بحث سفر و تعطیلات نوروز بر اساس محدودیت و ممنوعیت بود امروز این مشکلات ایجاد نمی‌شد ادامه داد: متاسفانه در همه سطوح شاهد این هستیم که به سیاست‌ها توجه نمی‌شود و حتی برخی سیاست‌ها عملیاتی هم نشده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متاسفانه پس از لغو محدودیت‌های سفرهای نوروزی حجم عظیمی از مسافران در جاده‌های کشور به تردد پرداختند اضافه کرد: متاسفانه محدودیت به سفرهای خارج از کشور از جمله سفر به ترکیه هم از سوی کشور برداشته شد و حضور مردم در پروازها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شد تا موج چهارم را با این شدت داشته باشیم.

جوکار با اشاره به این‌که به گفته خود وزارت بهداشت بیش از ۱۲ هزار مبتلا به کرونا در کشور در این ایام تردد داشتند، افزود: قطعا نباید اجازه تردد می‌دادند و ضروری بود مسئولانی که این موضوع را می‌دانستند نسبت به ایجاد محدودیت و ممنوعیت اقدام کنند نه این‌که امروز بعد از ورود به موج چهارم و افزایش بستری‌ها و قرمز شدن وضعیت، اقدام به منع تردد و تعطیلی شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان این‌که وزارت بهداشت و ستادملی کرونا باید جوابگوی این بی‌تدبیری و تصمیم نادرست در انجام سفرها باشند تصریح کرد: مفهومی ندارد وقتی رهبر معظم انقلاب از سفر پرهیز می‌کنند و این پرهیز را به صورت علنی به عنوان توصیه و راهبرد اعلام می‌دارند دیگر محدودیت‌های سفر برداشته شوند و تردد آزاد باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کسی جز دولت در این زمینه مقصر نیست و دولتی‌ها باید پاسخگوی این عملکرد ضعیف خود و این تصمیم‌گیری نادرست باشند.

انتهای پیام/ص/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول