اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سیاست‌ فدراسیون کشتی، ساختن قهرمانانی در سطح جهانی است/سنندج میزبان خوبی برای مسابقات کشتی بود

مشاور ارشد رئیس فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست‌های فدراسیون کشتی نتیجه‌گرایی در رده‌های سنی پایه نیست بلکه هدف اصلی، حفظ سلامتی و نیز رشد پلکانی جوانان ورزشکار و ساخته‌شدن قهرمانانی جهانی از میان این افراد است.

سیاست‌ فدراسیون کشتی، ساختن قهرمانانی در سطح جهانی است/سنندج میزبان خوبی برای مسابقات کشتی بود

امید نوروزی در حاشیه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی در سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به دشواربودن شرایط میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی جوانان و نوجوانان کشور در شرایط کرونا وضعیت بسیار مطلوبی از نظر نحوه‌ برگزاری مسابقات و نیز رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فراهم شده بود. 

وی ضمن قدردانی از هیات استان کردستان که در شرایط دشوار کنونی میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی را پذیرفته بودند، گفت: این اقدام سبب زنده‌شدن کشتی در کشور پس از دوران رکود طولانی با توجه به شیوع ویروس کرونا شد. 

نوروزی در زمینه ارزیابی وضعیت مسابقات تصریح کرد: استعدادهای فراوانی در رده نوجوانان و جوانان در کشور وجود دارد که با کمک کادر فنی، مربیان توانا و صبر و پشتکار ورزشکاران قطعا شرایط بسیار مطلوبی برای کشتی کشور رقم خواهد خورد. 

به گفته وی، با تلاش کمیته برگزاری مسابقات تعداد افرادی که در سالن حضور داشتند به یک سوم رسیده بود و در روز فینال نیز تعداد افراد حاضر در سالن به تعداد 50 درصد شرکت‌کنندگان بودند.

 این قهرمان ملی ضمن توصیه به امیدواری و عدم ناامیدی به جوانان و نوجوانان کشور گفت: همه جوانان و نوجوانان کشور ضمن توکل به خدا با تمام توان تلاش کنند زیرا هیچ دستاوردی بدون تلاش حاصل نمی‌شود و تا از یک سری چیزها صرف نظر نکنند به دستاوردهای بالاتری نخواهند رسید. 

نوروزی ضمن اشاره به وضعیت کشتی کشور برای شرکت در مسابقات جهانی گفت : ۸۰ درصد افرادی که در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان و نوجوانان کشور شرکت کردند اولین تجربه شرکت در این مسابقات را داشتند و طبیعتا نیاز یبه آزمون و کسب تجربیات بیشتری دارند. 

وی یادآوری کرد: سیاست‌های فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌گرایی در رده‌های سنی پایه نیست و هدف اصلی فدراسیون حفظ سلامتی و نیز رشد پلکانی جوانان ورزشکار و ساخته‌شدن قهرمانانی جهانی از میان این افراد است. 

نوروزی خطاب به مربیان کشتی کشور تاکید کرد: وزن کم‌کردن سریع برای نوجوانان و جوانان کشتی‌گیر کشور به مثابه سم است و نباید به دنبال نتیجه‌گرایی در یک زمان کوتاه مدت باشند بلکه باید با نگرشی وسیع‌تر آینده‌ای برای قهرمانی المپیک ببینند. 

وی ضمن اشاره به وضعیت داوری در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی گفت: با توجه به شرکت کردن تعداد زیاد افراد در مسابقات انتخابی و طولانی بودن زمان داوری امکان خطا وجود داشت اما در مجموع شرایط داوری مطلوب بود. 

نوروزی در پایان با اشاره به برنامه راهبردی فدراسیون کشتی کشور گفت: آموزش مربیان توانا، پشتوانه‌سازی، بیمه تمام قهرمانان، تصریح برنامه المپیک و قهرمان‌سازی از مهمترین مسائلی است که فدراسیون به آن‌ها توجه نموده که با پشتوانه بازوان فدراسیون کشتی کشور که همان هیات‌های استان‌ها است عملی خواهد شد. 

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۸۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول