اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برداشته شدن طناب دار از گردن ۴ محکوم به اعدام درمازندران

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران، گفت: طناب دار از گردن چهار محکوم به اعدام توسط گروه صلح و سازش زندان مازندران در نخستین روزهای سال جدید برداشته شده است.

برداشته شدن طناب دار از گردن ۴ محکوم به اعدام درمازندران

علی استادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره اقدامات انجام شده برای رهایی افراد محکوم به اعدام، اظهار کرد: براساس اقدامات انجام شده از ابتدای سال تاکنون موفق شدیم که نسبت به رهایی چهار زندانی محکوم به اعدام اقدام کنیم.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ۵۶ نفر از زندانیان محکوم به اعدام از طناب دار رهایی یافتند، گفت: این روند در سال ۹۸ کمتر بوده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران درباره دلیل روند رو به رشد رها یافتگان از طناب دار را تشکیل گروه صلح و سازش در سطح زندان‌های استان مازندران اعلام کرد و افزود: در همه زندان‌ها از ظرفیت کارکنان زندان برای تشکیل این گروه استفاده کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: این افراد برای جلب رضایت اولیاء دم تلاش استفاده می‌کنند و تاکنون عملکرد مثبتی داشتند.

استادی در پاسخ به این سوال که گروه صلح و سازش تشکیل شده در زندان‌های مازندران برای رهایی از طناب دار چه گروه از محکومان به اعدام ورود پیدا می‌کنند،گفت:  جلب رضایت برای قتل‌های که چندان مشکل‌ساز نباشد و افراد در اثر خطا و اشتباهات سهوی مرتکب جرم شده باشند در دستور کار تیم ما قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: قتل‌های فردی و افراد جانی در دستور کار گروه صلح و سازش سازمان زندان‌های مازندران قرار ندارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران درباره اقدامات انجام شده در سال جاری، بیان کرد: در نخستین روزهای سال جاری نسبت به جلب رضایت چهار نفر از محکومان به اعدام در شهرهای بابل و ساری اقدام کردیم.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای رهایی زندانیان مالی، گفت: در سال گذشته از طریق ستاد دیه استان هزار و ۶۰۰ نفر از زندانیان مالی استان مازندران آزاد شدند.

استادی که حدود یک‌سال در زندان‌های مازندران به عنوان مدیر فعالیت دارد، از افراد داری نفوذ اجتماعی درخواست کرد که به گروه صلح و سازش زندان مازندران اضافه شوند تا زمینه‌ای ایجاد شود، افرادی که به صورت سهوی مرتکب جرم شدند از زندان‌های استان مازندران آزاد شوند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول