اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی از محل عوارض خودروهای پر مصرف

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: به منظور تولید و حمایت از خودروهای برقی و هیبریدی مقرر شد از محل عوارضی که بر خودروهای پر مصرف وضع شده، اقدامات لازم صورت گیرد.

حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی از محل عوارض خودروهای پر مصرف

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رحمت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 22 فروردین 1400)‌ در جریان بررسی ایراد شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: از محل تبصره ماده 3 این طرح و به منظور تولید و حمایت خودروهای برقی و هیبریدی مقرر شد از محل عوارضی که بر خودروهای پرمصرف وضع شده اقدامات لازم صورت گیرد که این کار در صحن کمیسیون صنایع صورت گرفته و با موافقت نمایندگان این حمایت مصوب شده، لذا با این کار ایراد وارده شورای نگهبان به این موضوع مرتفع می‌شود.

وی افزود: در حوزه خودرو، بازار دچار مشکلاتی است و در همین راستا و با همراهی نماینده شورای نگهبان و به منظور تعادل بازار مقرر شد اصلاحات لازم در موضوع عرضه و تقاضا در بازار خودرو در قالب طرح ساماندهی صنعت خودرو در نظر گرفته شود.

فیروزی خاطرنشان با بیان اینکه به ماده ۴ طرح ساماندهی بازار خودرو از سوی شورای نگهبان ایراداتی گرفته شد، گفت: این ماده با افزوده شدن بندهایی اصلاح و موردی به آن اضافه شد که به شرایط نامتعادل بازار باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب کرده است که با توجه به شرایط نامتعادل عرضه و تقاضا، خودروهای پرتیراژ در بورس کالا عرضه شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این نکته که این موضوع نیاز ضروری جامعه است، گفت: شرایط عرضه و قیمت پایه خودرو برای ورود به بورس توسط شورای رقابت مشخص می‌شود تا با ایجاد شفافیت، شاهد نظم در معاملات و برقراری عرضه و تقاضای واقعی در بازار باشیم.

فیروزی در پایان تصریح کرد: براساس این طرح، خریدار تا ۳ سال، اجازه فروش خودرویی که از بورس خریداری شده است را ندارد و چنانچه خودرو از سوی خریدار فروخته شود، ۳۰درصد مالیات از فروشنده دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول