اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری: جریمه مالی و معرفی به دستگاه قضا در انتظار کارکنان کهگیلویه و بویراحمد در نشست‌های تجمعاتی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه هر کارمندی که در استان در مراسمات تجمعاتی حضور داشته باشد به دادگاه معرفی و جریمه مالی خواهد شد.

کلانتری: جریمه مالی و معرفی به دستگاه قضا در انتظار کارکنان کهگیلویه و بویراحمد در نشست‌های تجمعاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست ستاد مقابله با کرونا 2 شهرستان گچساران و باشت به ریاست استاندار و با حضور فرمانده سپاه فتح، فرمانداران گچساران و باشت، دادستان یاسوج و گچساران و دیگر مسوولان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست حسین کلانتری  با اشاره به شیوع مجدد کرونا و افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها اظهار کرد: قطع یقین رعایت دستور العمل ها پایین است.

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی از سمت مرزهای عراق به کشور وارد شد، گفت: همسایگی خوزستان با مرز عراق و همجواری خوزستان با استان کهگیلویه و بویراحمد موجب شد که این ویروس در استان شیوع پیدا کند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جایگاه مناسبی نیست.

وی اذعان کرد:رعایت پروتکل بهداشتی باید به میانگین 90درصدی برسد که سرعت گردش ویروس به شدت کاهش یابد و با کاهش یافتن شدت کرونا موارد ابتلا و مرگ و میر کاهش خواهد یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه هم اکنون  سرعت گردش ویروس بسیار بالا است، گفت:
وضعیت شهرستان گچساران و باشت  به دلیل قرار گرفتن در محور ترانزیتی و حجم بالای ترافیک در ایام تعطیلات موجب شد تا شرایط این 2 شهرستان بحرانی شود.

 کلانتری ادامه داد: تصمیمات بهتری برای این 2 شهرستان در  استان باید اتخاذ شود ضمن اینکه امکانات بهتری نسبت به سایر شهرستان ها در این دو شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: در ستاد ملی کرونا دولت دو مطلب را بیان کرد یکی اینکه دولت بسته معیشتی برای شصت میلیون نفر و تسهیلات را در این ایام در اختیار مردم قرار خواهد داد.

 کلانتری در ادامه به اجرای طرح دورکاری کارمندان در وضعیت قرمز و نارنجی شهرستان‌ها گفت:
موضوع کاهش نیروها خدمات رسان  و دورکاری کارکنان دولت در وضعیت قرمز  این است که تردد  در جامعه کاهش یابد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما نگران جان مردم هستیم و محدودیت های سختگیرانه ‌تری برای صیانت از جان مردم  اعمال می شود.

 کلانتری  در ادامه با اشاره به تعطیلی 10روزه صنوف  از مردم خواست در این تعطیلات تنها برای کارهای ضروری تردد داشته باشند.

 وی در ادامه به رتبه برتر استان در زمینه  طرح شهید سلیمانی  اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد  به نسبت دیگر استان ها در طرح شهید سلیمانی رتبه برتر را در کشور کسب کرده است.

کلانتری با اشاره به اینکه در مرحله جدید طرح شهید سلیمانی انتظارت بیشتری از شهرستان باشت داریم،  ادامه داد: در حوزه گچساران و باشت چند آسیب وجود دارد که ذاتی نیست که می توان به ورود مسافران از خوزستان به عنوان یک آسیب است و  برای ورود این افراد باید از تمامی ظرفیت ها و فرصت ها برنامه ریزی و استفاده کرد.

وی افزود: آسیب دیگری که جامعه را که تهدید می کند و زخم را تازه می کند خروج افراد از قرنطینه هستند که مانند بمب در جامعه هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد قرنطینه که از قرنطینه خارج و تذکرات را جدی نمی‌گیرند باید برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شود.

کلانتری تصریح کرد: بسیاری از افراد در نکات بهداشتی را رعایت می کنند و عده ای هم با
عادی انگاری و سهل انگاری موجب انتشار ویروس کرونا هستند که باید با این افراد برخورد شود.

وی ادامه داد: آن جایی که می گوییم محدودیت تنها برای صیانت از جان مردم است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:  اکنون بیشترین آسیب از تجمعات انتخاباتی است که  بسیار خطرناک است و هر شخص که جمعیتی را دعوت و نشست انتخاباتی برگزار می کند باید به مراجع قضایی معرفی شود.

کلانتری ادامه داد: کاندیداها باید خدمت‌گذار مردم باشند و نباید با تجمعات ویروس را منتشر کنند.

وی ادامه داد: همه کاندیداها این نکته را مد نظر و تذکرات را رعایت کنند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه افزود: از جمله تجمعاتی که در روز گذشته گرفتار آن هستیم حاشیه یک عروسی در چرام بود.

کلانتری خاطرنشان کرد: باید از تجمعات در عروسی و عزاداری ها پیشگیری شود و هرگونه دورهمی اعم از خانوادگی، عروسی، عزاداری ، انتخابات که وجود داشته باشد جلوگیری شود.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: با توجه به وضعیت شهرستان و استان واجرای طرح  دورکاری کارمندن چنانچه هر کارمندی که در استان در مراسمات تجمعاتی حضور داشته باشد به دادگاه معرفی و جریمه مالی خواهد شد.

کلانتری در ادامه افزود: امسال سال تولید و مانع زادیی ها نامگذاری شده و باید در راستای تحقق شعار سال  از طرح‌های تولیدی حمایت و مانعها را از جلوی پای  را کارآفرینان بزداییم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شود که پتروشیمی وارد مدار بهره‌برداری و سد چم شیر در اردیبهشت ماه آبگیری و بیمارستان نرگسی که در مراحل آخر کار است در ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 استاندار در ادامه  عنوان کرد: در انتخابات چهار اصل سلامت، امنیت و بی طرفی ، صداقت در انتخابات و بدون هیچ نگاهی به جریان و حزبی این تکلیف انجام شود.

کلانتری افزود: موضوع آتش سوزی که انتظار می رود فرمانداران نسبت به آتش سوزی در مراتع و جنگل ها دقت نظر داشته باشند چرا که 90 درصد آتش‌سوزی ها عامل انسانی است که فرمانداران باید به جد این عوامل را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت مردمی و سازمان مردم نهاد و دوست داران محیط زیست استفاده و از ظرفیت ملی صیانت شود.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول