اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مطالبه نیروهای خرید خدمت آب‌منطقه‌ای در «فارس من»؛ نمایندگان مجلس به داد ما برسند

کارکنان خریدخدمت آب‌منطقه‌ای با تأسیس یک کمپین خواستار رسیدگی وزارت‌خانه و نمایندگان مجلس به اوضاع شغلی خود شدند.

مطالبه نیروهای خرید خدمت آب‌منطقه‌ای در «فارس من»؛ نمایندگان مجلس به داد ما برسند

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی‌کارمندان خرید خدمت آب منطقه‌ای با ارسال نامه ای به فارس من، خواستار توجه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند. این مخاطبان در بهمن ماه سال گذشته با ثبت پویشی صدها امضایی در فارس من، خواستار احیای سیستم عادلانه پرداخت حقوق و مزایای خود شدند.

سردبیر این سوژه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در این باره اذعان داشت: پس از جنگ تحمیلی، موضوع بازسازی و ترمیم بخش‌های آسیب دیده کشور مطرح بودکه مسئولان مصمم شدند تا هزینه‌هایی را به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اهدا کنند و مقرر شد ‌در بخش ما سدسازی، شبکه سازی، آبیاری و ... را اصلاح کنند.

وی افزود: در آن زمان هیئت دولت، در اقدامی شتاب‌زده نیروهایی را تحت عنوان خرید خدمت به استخدام در آورد و بدون توجه به آینده شغلی آن‌ها، این نیروها را به کارگیری کردند.

 

این سردبیر فارس من، اظهار کرد: در سال ۱۳۷۸ گفتند به کارگیری نیروهای خرید خدمت با چنین شرایطی، قانونی نیست و باید تبدیل وضعیت شوند. پس از آن دستگاه‌های اجرایی دولت، تنها ردیف و عنوان مشاغل را تغییر دادند و تحت عنوان خرید خدمت و نیروهای تحت تملک دارایی نیروها را جذب و پست‌های مصوب شده در سازمانها را به این نیروها واگذار کردند.

 

وی با انتقاد از حقوق پایین نیروهای خرید خدمت، عنوان کرد: حقوق ما سلیقه‌ای است و به نظر مدیران بستگی دارد. ما تحت حمایت قانون کار و خدمات کشوری نیستیم و به همین خاطر است که امنیت و آینده شغلی نداریم و به راحتی می‌گویند پس از سال‌ها و با نزدیک شدن به بازنشستگی می‌توانید بروید و کار را ترک کنید.

وی ابراز کرد: در تمامی کشور آب منطقه ای، حدود ۱۷۰۰ نیرو دارد که تماما خرید خدمت هستند و امنیت شغلی ندارند.

این مخاطب فارس من، ادامه داد: تا پیش از ابلاغ قانون خدمات کشوری در سال ۱۳۹۱، به ما هم گفتند که پس از ۵ سال می‌توانید تعیین تکلیف و جذب شوید. نیمی از وزارت نیرو تا پیش از ۱۳۹۱ به همین وضع بودند که تعیین وضعیت شدند و برخی مدیران عامل امروز همین وضعیت را داشتند.

وی به تلاش های کمیسیون اجتماعی مجلس برای  اصلاح قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: حدود دو سال است که در مجلس می خواهند قانون خدمات کشوری را اصلاح کنند و نیروها را ساماندهی کنند. امروز طرحی در کمیسیون اجتماعی در دست بررسی است که به دنبال ساماندهی نیروهای دولت هستند که در آن طرح عنوان ما، خرید خدمت طرح تملک دارایی را نیاورده و چون نیاورده دولت با شدت بیشتری به ما حمله می‌کند. به آقای گودرزی هم گفتم اگر عنوان ما را در این طرح نیاورید، پس از سال‌ها زمینه اخراج ما را برای دولت فراهم کرده‌اید.

وی اذعان کرد: وزارت نیرو چرا به صورت نه چندان مناسب با ما برخورد می‌کند و برنامه‌ای برای تبدیل وضعیت ما ندارد. مدیران قبلی از ما به عنوان نیروهای متخصص یاد کرده اند اما دریغ از یک پیگیری درست و شفاف از سوی وزارت نیرو، اما این کار را نکرده و نیروهایش را تعیین تکلیف نکرده است و خدمات با قراردادهای پایین انجام می‌شود.

این  مخاطب فارس من، خاطرنشان کرد: نیروهای خرید خدمت علی رغم اینکه همانند نیروهای کارمند دولت در محل کار حضور پیدا می‌کنند، بیمه یکسان دارند، خدمات و شرح خدمات یکسان انجام می‌دهند اما صرفا محل دریافت حقوق آنها از محل اعتبارات عمرانی است و تحت عناوینی چون «خرید خدمت» یا «طرحی» مشغول به کار هستند و از تمامی  استحقاقات قانونی در قالب قانون خدمات کشوری و یا قانون طرح طبقه بندی مشاغل کارگری ابلاغی در وزارت نیرو محروم شده‌اند.

وی ابراز کرد: حقوق و مزایای ما به صورت سلیقه‌ای پرداخت می‌شود، به گونه‌ای‌که کمتر از نصف کارمندان دولت حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول