اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مقابله با بیابان‌زایی؛ اولویت منابع طبیعی سمنان/ طرح‌های آبخیزداری اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مقابله با بیابان‌زایی را اولویت منابع طبیعی این استان دانست و گفت: طرح‌های آبخیزداری امسال در استان اجرا می‌شود.

مقابله با بیابان‌زایی؛ اولویت منابع طبیعی سمنان/ طرح‌های آبخیزداری اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی در نخستین جلسه شورای معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سال جاری دستاوردهای منابع طبیعی و آبخیزداری در سالی که گذشت، را نتیجه زحمات مجموعه همکاران و مشارکت مردم در اقصی نقاط استان سمنان دانست.

او اظهار کرد: حق منابع طبیعی بیش از این‌هاست و هیچ‌گاه نسبت به اقداماتی که انجام شده است، نباید مغرور شویم بلکه در سال جاری نیز مسیر جهشی اداره کل با قدرت و قوت به پیش می‌رود.

وی بر  لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها و اقدامات منابع طبیعی با محوریت جهش تولید تأکید کرد و جهش سازمانی را عامل مهم در تحقق شعار سال جاری یعنی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» دانست.

مرادی‌حقیقی افزود: برنامه‌ریزی، پویایی و تمرکز بر تکالیف مهم در طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی مرتبط با جهش تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با توجه به نام‌گذاری سال گذشته به‌عنوان سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های سازمان به‌عنوان خط‌مشی حرکت در سال جاری، برنامه‌ها و تکالیف قانونی منابع طبیعی را در قالب ۹ طرح محوری با نام ”طرح ۹ در ۹۹» بیان کرد.

مرادی‌حقیقی افزود: ارتقای پوشش حفاظتی، کاداستر اراضی ملی، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، مدیریت و شناسایی ذخیره‌گاه‌های جنگلی، اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری، توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی، مرتعی و توسعه دولت الکترونیک و هم‌چنین چهار طرح محوری آبخیزداری و آبخوان‌داری، مقابله با بیابان‌زایی و صیانت از جنگل‌های کشور از جمله این اقدامات در سال ۱۴۰۰ سرعت بخشیدن به این اقدامات با موضوع جهش سازمانی در دستور کار ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها و اداره کل با استان‌ها قرار داد.‌

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که در سال گذشته انجام شده قطعاً با عیب و ایرادهایی همراه بوده است که باید این نقطه ضعف‌ها شناسایی و نسبت به رفع آنها در سال جدید اقدام شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول