اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معاون وزیر کشور: سکونتگاه‌های غیررسمی بعنوان مناطق حادثه‌دیده تلقی می‌شود

معاون وزیر کشور گفت: تاکنون برای اصلاح سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای مشهد، چابهار، زاهدان و بندر امام خمینی (ره) اقداماتی انجام گرفته ,و سازمان مدیریت بحران کشور درصدد برآمده است که این سکونتگاه‌ها را به عنوان مناطق حادثه دیده تلقی کند.

معاون وزیر کشور: سکونتگاه‌های غیررسمی بعنوان مناطق حادثه‌دیده تلقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، اسماعیل نجار شنبه شب در حاشیه نشست ستاد «پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران» خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: ۶ درصد از کل اعتبارات سالانه کشور به مدیریت بحران اختصاص دارد که سه درصد ویژه پیشگیری از حوادث و سه درصد ویژه مقابله با آنها است؛ این میزان اعتبار، رقم بالایی است اما به دلیل مشکلات مالی دولت و گستردگی حوادث در کشور در بیشتر مواقع این حجم از اعتبارات در حوزه مدیریت بحران تحقق نمی‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: با وجود مشکلات مالی و گستردگی حوادث، دولت طی چند سال اخیر در بحث مقابله با رخدادها اهتمام جدی داشته است.

وی بیان کرد: موظف هستیم از محل ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران کشور و از محل اعتبارات دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲ قانون بودجه، اعتبارات حوزه پیشگیری از بروز حوادث را بررسی و به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد دهیم، هرچند این روند طی شده اما انتظارات در حوزه پیشگیری را محقق نکرده است.

نجار افزود: سال گذشته که صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی تاسیس و ابلاغ شد به سرعت هیات امنای صندوق تشکیل و اساسنامه آن به تصویب رسید، دولت نیز مبلغی را به این صندوق اختصاص داد و مدیرعامل آن نیز تعیین شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: ساز و کار اجرای بیمه همگانی حوادث طبیعی در حال فراهم شدن است و از ابتدای فروردین ماه امسال افرادی صاحب اماکن دارای قبض برق براساس قانون می‌توانند مشمول بیمه همگانی حوادث طبیعی شوند.

وی بیان کرد: اجرای کامل بیمه همگانی حوادث طبیعی نیاز به ۲ آیین نامه دارد که این آیین نامه‌ها باید توسط سازمان مدیریت بحران کشور و بیمه مرکزی به صورت همکاری مشترک نوشته شود که هم اکنون این آیین نامه‌ها در دست تدوین است.

نجار خاطرنشان کرد: براساس قانون، خسارات حوادث طبیعی بر بخش کشاورزی از ۲ محل پرداخت می‌شود که در بخش نخست امسال از محل تبصره ۱۳ قانون بودجه، سه هزار میلیارد تومان برای صندوق بیمه کشاورزی در نظر گرفته شده است که از این طریق بخش‌های باغی، زراعی، دام و طیور بیمه می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در بخش دوم از محل بند خ ماده ۲۳ قانون برنامه ششم توسعه که استمهال است، سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان به تصویب دولت رسید و سهم استان‌ها از آن مشخص شد اما به دنبال این هستیم که در برنامه هفتم توسعه کشور توجه بیشتری به اعتبارات این بخش شود.

وی در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور نیز گفت: تاکنون برای اصلاح سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای مشهد، چابهار، زاهدان و بندر امام خمینی (ره) اقداماتی انجام گرفته است.

نجار گفت: سازمان مدیریت بحران کشور درصدد برآمده است که این سکونتگاه‌ها را به عنوان مناطق حادثه دیده تلقی کند و با سازوکارهای مربوط به این مناطق اقدام به اصلاح آنها نماید اما هنوز به نتایج مطلوب در این زمینه دست نیافته است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول