اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

سفر به دنیای دیجیتال مارکتینگ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با نبود تلفن همراهتان حتی برای چند دقیقه،‌ احساس سردرگمی داشته اید. کاملاً طبیعی‌‌ست، فناوری های دیجیتال و پیشرفته امروزی، چنان ما را به خود وابسته کرده اند که حتی لحظه ای زندگی بدون آنها برایمان قابل تصور نیست!

سفر به دنیای دیجیتال مارکتینگ

با یک حساب سرانگشتی هم می توان دریافت که بیشترین زمان سپری شده ما در طول روز،‌ صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و یا وبسایت های مختلف است، اما نحوه استفاده از این بستر، به تیزهوشی ما بستگی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، زمانی که اوقات فراغت خود را در حال لایک صفحات مختلف در فضای مجازی و یا گشت و گذار در فضای اینترنت هستید، دیگرانی در همین فضاها، در حال کسب درآمدهای میلیونی هستند!

به جرات می توان گفت که در آینده ای نزدیک، دوام و ماندگاری تمامی کسب و کارها، به استفاده از ابزارهای دیجیتال وابسته است. تفاوتی ندارد که کسب و کار شما چیست؟ خواه یک فروشگاه ساده لباس باشد، خواه یک شرکت بزرگ تولیدی! بازاریابی دیجیتال،‌ یکی از بهترین راهکارها برای رشد انواع مشاغل است.

اما مفهوم بازاریابی دیجیتال دقیقاً چیست و بکارگیری از آن چه ابزاری لازم دارد؟

اگر تا اینجای مقاله فکر پیشرفت کسب و کار در ذهنتان جرقه زده، پس با لبخند به دیجیتال مارکتینگ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

  اساساً، بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش برای بازاریابی با استفاده از ابزار دیجیتال مانند تلفن همراه، کامپیوتر و .. اشاره دارد. بازاریابی از طریق طراحی وبسایت، ارسال ایمیل، استفاده از شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی، همه از نمونه های عالی بازاریابی دیجیتال هستند. این ابزار به معرفی شرکت شما به افراد کمک کرده و آنها را متقاعد به خرید از شما می کنند.

استراتژی ها و ابزار مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که صاحبان مشاغل برای دسترسی آنلاین افراد و یا معرفی کسب و کار خود، از آنها استفاده می کنند. بسیاری از مردم نمی دانند که چه تعداد ابزار و روش برای بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند و خود بی خبرند!

لازم است بدانید که تقریباً هر چیزی که می توانید به صورت آنلاین و با استفاده از فضای اینترنت به آن دسترسی داشته باشید، یک ابزار و یا یک روش برای بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. در اینجا چند نمونه از این موارد را برایتان نام می بریم. اما بازاریابان باهوش دائماً در حال یافتن راه های جدید برای دسترسی آنلاین مشتریان هستند، بنابراین این لیست دائماْ در حال رشد است!

وبسایت
شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و ...)
استفاده از ابزارهای مربوط به معرفی برند (آرم، نماد، کلمات اختصاری و ...)
استفاده از محتوای ویدئویی (تبلیغات ویدئویی، دموی محصول و ...)
استفاده از تصاویر (اینفوگرافیک، عکس محصول، عکس شرکت و ...)
استفاده از محتوای متنی (پست های وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، توضیحات محصول، توصیفات و ...)

از بین تمامی موارد بالا، طراحی وبسایت حرفه ای را می توان یکی از مهمترین ابزارها برای رونق کسب و کارها دانست. بدون شک در عصر تکنولوژی، هر فردی برای دسترسی به هر محصول و یا خدماتی، در قدم اول دست به دامن گوگل می شود! پس با این وجود، لزوم داشتن یک سایت حرفه ای مختص به کسب و کار، بر کسی پوشیده نیست.

نکته ای که لازم است بدانید، این است که؛ همان طور که موفقیت در هر زمینه ای، نیازمند داشتن دانش و اطلاعات کافی است، استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیز، استراتژی های مربوط و مخصوص به خود را دارد. انتخاب هر یک از این روش ها، بسته به نوع مشاغل متفاوت بوده و برای این کار، نیاز به مشاوره و استفاده از تجربیات متخصصین در این زمینه است.

خبر خوب این است که خوشبختانه در حال حاضر، شرکت های معتبر و مطرح بسیاری، در زمینه ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند. شما می توانید با بررسی ویژگی های بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ، نسبت به دریافت خدمات مورد نظر خود اقدام کنید؛ اما برای شناخت بهتر و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، مطالعه این مقاله نیز می تواند کمک کننده باشد. بهتر است کمی هم در مورد استراتژی های دیجیتال مارکتینگ بدانیم:

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

همان طور که در بخش های قبلی مطرح شد، لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال پیشرفت است، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی که بیشتر مشاغل از آن استفاده می کنند را نام می بریم:

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

تبلیغات PPC و یا پرداخت به ازای هر کلیک، یک روش تبلیغاتی است که به ازای هر کلیک از سوی کاربر،‌ هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام "تبلیغات جستجوی پولی" است. Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC به نام "تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی" است.

تبلیغات جستجوی پولی (Google AdWords)

گوگل، بینگ و یاهو به ازای دریافت مبلغی، به شما این امکان را می دهند تا در صورت سرچ کلمه کلیدی مرتبط، تبلیغات متنی مربوط به کسب و کار خود را در رتبه ۱ قرار دهید. تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین روش ها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه ای است که در جستجوی محصول یا خدماتی مانند شما هستند. به طور کلی، دو نوع رتبه بندی برای نتایج گوگل وجود دارد، رتبه بندی پولی و رتبه بندی بر اساس الگوریتم های گوگل. اگر انتخاب شما رتبه بندی بر اساس الگوریتم های گوگل است، لازم است با مفهوم سئو آشنا شوید.

بهینه سازی موتور جستجو  (SEO)

اگر نمی خواهید برای رتبه گرفتن مطلب خود هزینه بپردازید، می توانید با استفاده از سئو و یا بهینه سازی موتور جستجو، صفحات وبسایت خود را با صرف هزینه بسیار کمتر، در صفحه اول گوگل قرار دهید. سئو وبسایت و خدمات مربوط به بهینه سازی نیز، مانند موارد دیگر نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالا دارد. استفاده از روش های غیر اصولی برای سئو وبسایت، نه تنها به گرفتن رتبه صفحات شما کمک نخواهد کرد، بلکه ممکن است منجر به جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل شود. پس بهتر است برای استفاده از این روش،‌ از خدمات سئو شرکت های معتبر و شناخته شده استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای گرفتن رتبه برتر در گوگل، معمولاً زمان و تلاش زیادی لازم دارد، پس عجله نداشته باشید!

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بیشتر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و .. این امکان را می دهند تا تبلیغات خود را در صفحه اختصاصی خود منتشر کنید. تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مخاطبانی که ممکن است از وجود تجارت، محصول و یا خدمات شما مطلع نباشند، بسیار مناسب است. وجود میلیون ها کاربر آنلاین در رسانه های اجتماعی، خود به تنهایی یک بستر عالی برای نمایش تبلیغات، آن هم به صورت رایگان ایجاد کرده است. اما باید توجه داشته باشید که هر نوع عملکردی در این رسانه ها، جوابگو نخواهد بود و لازم است تخصص و مهارت کافی در این زمینه داشته باشید و یا از شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. استفاده از شبکه های اجتماعی دقیقاً مانند سئو به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، اما در طولانی مدت می تواند نتایج بسیار ارزان تری را نسبت به سئو به همراه داشته باشد.

بهینه سازی نرخ تبدیل  (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل، دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. بیشتر اوقات، مشاغل از CRO برای تبدیل ترافیک وبسایت به مشتری استفاده می کنند. برای این کار از لینک های هدایت مشتری به صفحه چت، تماس، فروش و غیره استفاده می شود.

روش های بسیار دیگری نیز مانند بازاریابی محلی، بازاریابی محتوا و ... نیز وجود دارد که پرداختن به تک تک آنها از حوصله بحث خارج است. علاوه بر تمام مزایایی که در این مقاله به آنها پرداخته ایم، شما می توانید نتایج تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را نیز با دقت باورنکردنی پیگیری کنید، این بدان معناست که می توان فهمید که کدام استراتژی ها نتایج سودآوری دارند و کدام یک از آنها نیاز به کار دارند. بازاریابی دیجیتالی، دریچه ای روشن به سوی آینده است، از آن غافل نباشید!

حال اگر این مقاله شما را متقاعد کرده که به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید، ما در شناسایی روش صحیح به شما کمک خواهیم کرد.

چطور شروع کنم؟

برای شروع بازاریابی دیجیتال،‌ در قدم اول لازم است با کارشناسان و متخصصین این حوزه، مشورت کنید. شرکت های ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال، با در نظر گرفتن نوع فعالیت شما و همچنین نحوه عملکرد رقبا در زمینه تبلیغات، بهترین استراتژی را برای اقدام به بازایابی دیجیتال انتخاب می کنند. پس برای شروع، ابتدا نسبت به انجام مشاوره با بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در ایران، اقدام کنید. اگر بررسی های لازم توسط کارشناسان برایتان قانع کننده بود، با خیال راحت همه چیز را به دست آنها بسپارید. بدون شک پس از گذشت مدت زمان کمی، شاهد رشد قابل توجه کسب و کارتان خواهید بود. 

به دنیای دیجیتال مارکتینگ خوش آمدید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول