اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سینه کرونا گرفته کشور به یک نفس تازه نیاز دارد

نماینده مردم اردکان در مجلس، با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا همچنان از میان هموطنان عزیزمان قربانی می‌گیرد و خسارت‌های این بیماری در حوزه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست تاکیدکرد که سینه کرونا گرفته کشور به یک نفس تازه نیاز دارد.

سینه کرونا گرفته کشور به یک نفس تازه نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز( یکشنبه 22 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: سال 1400 را همچون سنوات گذشته با تشعشع پیام نوروزی مقام معظم رهبری که باید همچون چراغی فرا رویمان باشد شروع کردیم، به فرموده ایشان جهش تولید که شعار سال گذشته بوده باید به گشایش در زندگی مردم ختم می‌شد، اما به دلیل وجود موانع بر سر راه تولید و عدم حمایت موثر از بخش‌های تولیدی این اتفاق محقق نشد، لذا بر ما است که بکوشیم تا در تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی چون یدی واحد بوده و در تحقق عملی این شعار از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

تمایل غرب به بازگشت برجام بیم‌ها و امیدها را در میان مردم زنده کرده است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برادران و خواهران گرامی؛ در آستانه حلول ماه مبارک رمضان هستیم، ماهی پُر فضیلت برای تقوااندوزی ماهی بهتر از آن نیست، اما این روزها فضای جامعه رنگ و بوی دیگری گرفته است، از یک طرف جولان‌دهی ویروس منحوس کرونا که همچنان از میان هموطنان عزیزمان قربانی می‌گیرد و خسارت های این بیماری در حوزه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و از سویی تنگناهای معیشتی که فشار آن بر هموطنانمان روز به روز افزوده می‌شود که بسیار دردآور است. از سوی دیگر تمایل غرب به بازگشت برجام مثل گذشته بیم‌ها و امیدها را در میان مردم زنده کرده است، بیم ناخلفی غربیان و عهدشکنی مجدد آنان و امید گشایش و رونق اقتصادی مردم.

وی تصریح کرد: البته در مورد برجام همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند عمل در مقابل عمل خواهد بود و گام‌های عملی طرف مقابل می‌‍تواند به گام‌های عملی ما نیز منجر شود. دراین راستا دولت محترم را موظف می‌دانیم تا با حفظ شالوده مذاکرات از هرگونه اقدامی که در حوزه سیاست خارجی به اقتدار و اعتبار نظام ما خدشه وارد می‌کند، خودداری نماید و فرامین مقام معظم رهبری و قانون اقدام راهبردی ایران را مو به مو اجرا نماید.

چند انتخابات مهم در سال 1400 پیش رو داریم

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: ما در سال جدید چند انتخابات مهم داریم و واقفیم خداوند مسیر رشد و پیشرفت را تنها در دگرگونی و رشد خودمان تصویر نمود، إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم. هر چند برخی تغییر را در تغییر راه دیدند و طریق ترقی را در دقت آرمان‌ها و هسته تحول را در تحویل هسته‌ای دانستند.

وی افزود: سال 1400 سالی است که برای جاگیر شدن یک نفس تازه در سینه کرونا گرفته کشور به یک نفس تازه نیاز دارد و انشالله با انتخاب دولتی کارآمد، جهادی و انقلابی و متکی به سرمایه‌های ارزشمند اسلامی و ایرانی در سایه تعامل هدفمند با دنیا و با حذف موانع و محدودیتها گام دوم انقلاب را به سوی عمران و رفاه و توسعه فرهنگی و اجتماعی و نهایتا رضایت مردم برداریم.

همکاری 25 ساله با چین رونق اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی به همراه دارد

دشتی اردکانی خطاب به نمایندگان مجلس، اظهار کرد: از دیگر مواردی که این روزها افکار عمومی را به خود معطوف نموده است سند همکاری 25 ساله با چین است، هرچند در جای خود اما و اگرهای فراوانی داشت اما بدون شک چون در سطح کلان ملی پیگیری و امضا شده است می‌تواند زمینه رونق اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی را برای کشور به همراه داشته باشد.  

وی افزود: همچنان که مستحضرید دغدغه‌های امور فرهنگی به ویژه در فضای مجازی از دل مشغولی‌های ثابت مقام معظم رهبری بوده و هست، بی‌توجهی به مدیریت عالمانه و هوشمند مسائل مرتبط با فضای مجازی در کشور، نبود اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی بر این فضا و حتی عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی بارها مورد مطالبه رهبر انقلاب قرار گرفته است. لذا وظیفه همه مسئولان به ویژه ما نمایندگان مجلس در این زمینه دوچندان است.

شأنیت مجلس؛ مهندسی درست و تشکیل نظام فرهنگی کشور است

دشتی اردکانی عنوان کرد: شأنیت مجلس مهندسی درست و تشکیل نظام فرهنگی کشور است و این مهم در اموری چون تخصیص بودجه، نظارت بر اجرای قوانین فرهنگی، پیگیری مطالبات به حق مردمی نظیر رفع اختلاف طبقاتی، همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان قشر فرهیخته کشورمان اهتمام لازم را برای تحقق شبکه ملی اطلاعات، تعیین وضعیت معلمان خرید خدمت که صادقانه و مجدانه برغم همه سختی‌ها عرصه مقدس تعلیم و تربیت را خالی نکرده‌اند، محقق می‌گردد.

رییس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان مجلس، یادآور شد: همانطور که مستحضرید از غرب کویر مرکزی ایران به نمایندگی مردم نجیب، مومن و عزت‌مند شهرستان اردکان شامل شهرهای اردکان، احمدآباد، خرانق و عقدا در خانه ملت حضور داشته و با افتخار نمایندگی شهرستانی را دارم که همه آن را به علما، فضلا و نخبگان علمی و سیاسی آن می‌شناسند.

وی افزود: دیاری با مردمان سخت کوش و نجیب که با قنات، قنوت و قناعت زندگی گذرانده و 420شهید بزرگوار را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بی‌شک این شهر با فرهنگ ریشه‌دار و غنی و بافت تاریخی و سرمایه اجتماعی و میراث فرهنگی منحصر به فرد خود در کنار شهر جهانی یزد پتانسیل ثبت جهانی را دارد و می‌تواند با استفاده موثر از ظرفیت‌های گردشگری در مسیر اقتصاد بدون نفت که از دغدغه‌های رهبری نیز بوده است، پیشرو و الگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تشریح کرد: مردم عزیز شهرستان اردکان در دو دهه اخیر تجربه صنعتی شدن را پشت سر نهاده و در حالیکه یکی از بزرگترین معادن سنگ آهن کشور در حسن استفاده خود دارد، همچنان از کیفیت پایین آب شرب و غلظت بالای آلودگی هوا رنج می‌برند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برغم اینکه برنامه توسعه همه جانبه شهرستان اردکان در قالب سند آمایش سرزمین در دست اقدام است ولی نگرانی‌های مردم همچنان باقی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول