اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تعلیق پروازهای لندن به زودی برداشته می‌شود/صدور ویزای عراق با مجوز وزارت کشور عراق‌

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در انگلستان و لندن، برنامه داریم پروازهای لندن را تعیین تکلیف کنیم و در آینده نه چندان دور تعلیق پروازهای لندن برداشته خواهد شد.

تعلیق پروازهای لندن به زودی برداشته می‌شود/صدور ویزای عراق با مجوز وزارت کشور عراق‌

‌محمدحسن ذیبخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت پروازهای لندن اظهار داشت: پروازهای لندن فعلاً تا یک می برابر با 11 اردیبهشت 1400 تعلیق شده است که این تعلیق به دلیل شیوع شدید کرونا در کشور انگلیس بود.

* تعلیق پروازهای لندن به زودی برداشته می‌شود

وی افزود: با توجه به آنکه وضعیت انگلستان و لندن از نظر کرونا از شرایط بحران خارج شده است، برنامه داریم پروازهای لندن را تعیین تکلیف کنیم و در آینده نه چندان دور تعلیق پروازهای لندن برداشته خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: وضعیت انگلستان از نظر کرونا امروز چندان بحرانی نیست و حتی مدارس این کشور باز شده است و قاعدتاً‌ برای برقراری مجدد پروازهای لندن، مشکل خاصی نباید وجود داشته باشد.

ذیبخش افزود: در صفحه شخصی اینجانب، بسیاری از ایرانیان مقیم لندن بابت تعلیق پروازهای انگلستان مراتب اعتراض را اعلام کرده‌اند و حتی بسیاری از آنها اعلام کردند که برای مدت زمان مشخصی به لندن آمده‌اند و امروز چون ایران پرواز لندن ندارد پشت درهای سفارتخانه خوابیده‌اند.

وی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری همه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مشکل تعلیق پروازهای لندن رفع شود، ‌اما تصمیم نهایی با ستاد ملی مقابله با کرونا است.

* پیش‌فروش بلیت پرواز‌های لندن برای تاریخ 16 اردیبهشت به بعد‌

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در این راستا شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران فروش بلیت پروازهای لندن را از تاریخ 6 می به بعد (16 اردیبهشت 1400) انجام می‌دهد.

* صدور ویزای عراق با مجوز وزارت کشور عراق

ذیبخش درباره دلیل تعلیق پروازهای عراق اظهار داشت: وضعیت کرونا در کشور عراق چندان مناسب نیست، با این حال کشور عراق هم تأکید کرده است که برای صدور ویزا باید حتماً وزارت کشور عراق موضوع را تأیید کند و متقاضیان با مراجعه به سفارت عراق به وزارت کشور عراق ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر در پروازهای بین عراق و ایران فقط اتباع دو طرف پذیرفته می‌شوند و یا اینکه صدور بلیت و ویزا برای دیپلمات‌ها و مأموریت‌های اداری صادر می‌شود.

* تعلیق پروازها به 33 کشور ادامه دارد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا، تعلیق پروازها به 33 کشور ادامه دارد که در این باره می‌توان به کشورهایی نظیر عراق، انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و غیره اشاره کرد.

* پرواز‌های ترکیه محدود شد اما برقرار است

ذیبخش درباره وضعیت پروازهای ترکیه اظهار داشت: پروازها به کشور ترکیه برقرار است، اما تعداد پروازها تا اندازه‌ای محدود شده است.

وی اظهار کرد: طبق تصمیم دولت تورهای پروازی به ترکیه لغو شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول