اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قادری: حمایت از تولید محدود به اعطای وام و تسهیلات نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: حمایت از تولید محدود به اعطای وام و تسهیلات نیست و حمایت های قانونی و معنوی نیز در راستای مانع زدایی لازم است.

قادری: حمایت از تولید محدود به اعطای وام و تسهیلات نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، جعفر قادری در نشست علنی امروز (یکشنبه 22 فروردین ماه) مجلس طی نطق میان دستور خود گفت: در سال 1400 که به نام تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نامگذاری شده، انتظار بر این است که برای حل مشکل تولید و ارتقاء شاخص های سهولت کسب و کار توسط قوای سه گانه اقدام عملی انجام شود. در شرایط رقابتی قوای سه گانه باید توجه داشته باشد که تسهیلات به وام و اعتبار نیست، مانع زدایی و رفع محرومیت ها و حمایت های قانونی و معنوی از تولید از هر وام و کمکی مهم تر و اثرگذارتر است.

وی افزود: در شرایطی که کشور برای برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری آماده می شود آمریکا و همراهانش سعی دارند به هر شکلی که شده بر روی انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بگذارند. آمریکاباید بداند که ما بدون توجه به مطالبه کشورهای خارجی با رعایت مصالح و منافع کشور تصمیم می گیریم، آمریکا اگر صداقت داشت قبل از امضای توافقنامه 25 ساله ایران و چین برای لغو تحریم ها اعلام آمادگی می کرد.

 قادری تاکید کرد: حالا که با انعقاد این توافقنامه امکان تاثیرگذاری بر فرآیندهای کشور را ندارد، اعلام آمادگی برای لغو تحریم ها کرده و جای تاسف است که عده ای در کشور بنا دارند در سایه شل و سفت شدن تحریم ها جایگاه سیاسی خود را حفظ کرده و به هر قیمتی که شده در سایه گشایش های ناچیز آمریکا تا قبل از انتخابات آمریکا را به برجام برگردانند، وقتی سیاست کلان و راهبردی نظام توسط رهبری اعلام شده است چرا تیم مذاکره کننده به خودش اجازه می دهد که طرح هایی مثل طرح گام به گام مطرح شده و بدون لغو کامل تحریم ها و راستی آزمایی مجوز برگشتن آمریکا به برجام را صادر کند،

وی با اشاره به امکان توافق با سایر کشور ها در چارچوب موافقت نامه های راهبردی گفت: وقتی با امضای سند راهبردی با چین و امکان امضای چنین اسنادی با کشورهای دیگر مثل روسیه، ترکیه، پاکستان و سایر کشورها وجود دارد چه دلیلی برای تن دادن به زورگویی غرب در برجام وجود دارد. ظاهرا برخی با نادیده گرفتن سیاست های کلی نظام قصد دارند به هر شکلی حتی در سایه حمایت خارجی صندلی ریاست خود  و همنشینان سیاسی خود را حفظ کنند، غافل از اینکه مردم حمایت جریان های خارجی از برخی از افراد و جریان های سیاسی را بی پاسخ نگذاشته و واکنش نشان خواهد داد.

قادر با انتقاد از عملکرد دولت در مواجهه با کرونا گفت: ساده انگاری دولت و شخص رئیس جمهور در برخورد با بحران کرونا و عدم صدور مجوز اعمال محدودیت باعث شد تاکنون کشور درگیر موج چهارم کرونا شود چرا باید رئیس جمهور توصیه های کادر درمان را نادیده بگیرد و با این اهمال و کوتاهی کشور را درگیر خسارت های جدید موج چهارم کرونا کند.

وی در بخش پایانی نطق خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گفت: تسریع در روند اجرای انعقاد قرارداد بزرگراه های فارس به عنوان کارهای مشارکتی با بخش غیردولتی، تامین منابع ارزی برای تکمیل خط آبرسانی به شیراز از سد درودزن، همسان سازی و تعدیل حقوق کادر اداری و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد متناسب با دانشگاه دولتی، حل مشکل کمبود سیمان و نظارت بر توزیع آن، اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت، حذف انحصار از تولید و توزیع کنتورهای هوشمند، ارائه لایحه تقسیمات کشوری و حل مشکل شهرهای جدید با جمعیت بالا مثل شهر صدرا‌ از بخشی از مطالبات مردم منطقه است که باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول