اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فرسودگی شبکه آبرسانی بستان‌آباد

فرماندار بستان‌آباد با بیان اینکه اصلاح شبکه‌های آبرسانی این شهرستان مستلزم اعتبارات ویژه است، گفت: تشکیل کمیته‌های فنی، تخصصی و همکاری و تعامل بین دستگاهی در پروژه ایمن‌سازی آب شرب ضروری است.

فرسودگی شبکه آبرسانی بستان‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، یدالله اللهیاری در اولین جلسه اجرای برنامه ایمنی آب شهرستان بستان‌آباد با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه تامین آب آشامیدنی سالم از حوزه آبگیر تا مصرف است، اظهار داشت: آب مایه و شرط ادامه حیاط است و آب سالم، تضمین سلامت زندگی است و بستان‌آباد بعد از تبریز دومین شهرستان در استان است که برنامه آب ایمن در آن اجرایی خواهد شد.

اللهیاری افزود: اهداف کلی از اجرای برنامه آب ایمن شامل پیشگیری از آلودگی منابع آب آشامیدنی، تصفیه آب در جهت کاهش و حذف آلودگی برای رسیدن به استانداردها، پیشگیری از آلودگی  آب در مدت ذخیره‌سازی و توزیع  بر اساس مدیریت کاهش مخاطرات است.

فرماندار بستان‌آباد با بیان اینکه اصلاح شبکه‌های آبرسانی این شهرستان مستلزم اعتبارات ویژه است، افزود: تشکیل کمیته‌های فنی، تخصصی، همکاری و تعامل بین دستگاهی در پروژه ایمن‌سازی آب شرب ضروری است.

الهیاری خاطرنشان کرد:مهندسی سلامت آب و نظارت بر کیفیت آن باید در قدم اول از ایمن‌سازی مجتمع‌ها و چاه‌های آب شروع شود و در طول مسیر آبرسانی برای مصرف خانوارها ادامه یابد.

فرماندار بستان‌آباد در ادامه با اظهار اینکه متاسفانه شهر تیکمه‌داش فاقد سیستم فاضلاب است و سرازیر شدن فاضلاب خانگی به رودخانه‌ها باعث ایجاد مشکلات بهداشتی می‌شود.

وی همچنین گفت: شبکه آبرسانی شهر بستان‌آباد و تیکمه‌داش، روستای کردکندی فرسوده شده است  از آب و فاضلاب خواست در ایجاد سیستم فاضلاب، تعویض و اصلاح شبکه  آبرسانی مناطق مذکور اقدام کند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول